Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Βαλεντίνος Βασιλέσκου , Réseau International Σύμφωνα με τη συμφωνία για μια ειρηνική διευθέτηση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, δημιουργήθηκ...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
-
Αν είναι ακριβή τα όσα δηλώνουν οι Κούρδοι της Συρίας, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή από τότε που ξεκίνησαν τα γεγονότα στη Συρ...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011
Στη δεκαετία του '70, οι κασέτες του μεταφέρονταν λαθραία από τα σύνορα και περνούσαν κρυφά από χέρι σε χέρι. Τώρα, τα τραγούδια του Κούρδου μουσικού Σιβάν Περβέρ μπορούν να ακουστούν με ένα κλικ το ποντικιού, ενώ είναι δυνατή η παρακολούθηση των εκτελέσεων της μουσικής του διαμαρτυρίας μέσα από το προφίλ του στο MySpace.
Τόσο μεγάλη είναι η αλλαγή που έχουν φέρει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον κουρδικό πληθυσμό της Τουρκίας, μια ομάδα που δεν είχε για μεγάλο χρονικό διάστημα το δικαίωμα να εκφράζεται κοινωνικά, πολιτιστικά και πολιτικά, και η οποία συνεχίζει να αγωνίζεται για ίσα δικαιώματα ως πολίτες. Οι ιστοχώροι όπως το Facebook και το Twitter προσφέρουν ειδικά στη νέα γενιά Κούρδων μια συγκριτικά ασφαλή οδό έκφρασης και μέσο να μάθουν και να μοιραστούν πτυχές του πολιτισμού τους.
Ο Οζγκούρ Ουτσκάν, ειδικός επικοινωνίας και καθηγητής στο πανεπιστήμιο Bilgi, σημειώνει ότι ο πολιτικός ακτιβισμός στο διαδίκτυο συσχετίζεται με την έκταση της πολιτικής καταπίεσης που αντιμετωπίζει ο πληθυσμός. Αυτό, λέει, εξηγεί γιατί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τόσο σημαντικά για χώρες όπως η Τυνησία και γιατί, στην Τουρκία, "Η κουρδική νεολαία ξεπερνά τους Τούρκους φίλους της όσον αφορά στην πολιτική συνείδηση".
Ο Μεσούτ Γκιούλ, Κούρδος φοιτητής από την περιοχή Αντιγιαμάν στη νοτιοανατολική Τουρκία, διαπιστώνει ότι να μιλήσει για τα κουρδικά συμφέροντά του και την ταυτότητά του "είναι ευκολότερο στο διαδίκτυο, τουλάχιστον για τώρα". Παραθέτει την κοινωνική και πολιτική πίεση να αφομοιωθεί, καθώς επίσης και την απειλή σωματικής βίας, ο Γκιούλ εξηγεί ότι "ενώ μπορείς να βρεις ένα ασφαλές περιβάλλον στο διαδίκτυο, στο δρόμο δεν μπορείς".
Ο Εμρέ Σαχίν, Κούρδος που επέστρεψε πρόσφατα στην Ιστανμπούλ μετά από σπουδές στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανατράφηκε με την τουρκική γλώσσα και πρόσφατα άρχισε να μαθαίνει κουρδικά. Αναφέρει ότι το διαδίκτυο του έχει παράσχει ευκαιρίες να μάθει για τον κουρδικό πολιτισμό και την κουρδική γλώσσα, συμπεριλαμβανομένου ενός εκπαιδευτικού ιστοχώρου που πρότεινε ο καθηγητής κουρδικών του.
Υπάρχει πληθώρα κουρδικών σελίδων στο Facebook, καλύπτοντας τα πάντα από παραδοσιακό ψωμί μέχρι πολιτική. Σήμερα, η ομάδα Κουρδικού Πολιτισμού στο Facebook καυχιέται ότι έχει περισσότερα από 180.000 μέλη, η Κουρδική Γλώσσα περισσότερα από 27.000 μέλη και η Κουρδική Ιστορία και Πολιτισμός περισσότερα από 40.000 μέλη.
Παρόλα αυτά, η χρησιμότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν περιορίζεται στην αυξανόμενη πολιτιστική συνείδηση. Αυτό είναι κάτι που ο Αντνάν Σελίκ, δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο στην κυριαρχικά κουρδική πόλη Ντιγιαρμπακίρ, βιάζεται να τονίσει. Για τον ίδιο, ο οποίος δεν είναι μόνο δάσκαλος αλλά ενεργό μέλος διαφόρων κοινωνικών οργανώσεων, τέτοιου είδους εργαλεία έχουν επιτρέψει την επικοινωνία με διάφορους ανθρώπους, την οργάνωση εκδηλώσεων και την αποτελεσματική διάδοση πληροφοριών. Το γεγονός ότι λαμβάνει ενημερώσεις στο διαδίκτυο από το κουρδικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ΑNF του επιτρέπει να παρακολουθήσει τα γεγονότα που σε μεγάλο βαθμό αγνοούνται στα κυρίαρχα τουρκικά ΜΜΕ, αναφέρει ο Σελίκ.
Ο Γκιούλ περιγράφει ότι βρίσκονταν στο εξωτερικό όταν σκοτώθηκε ένας Κούρδος πολίτης σε πολιτική διαδήλωση στις αρχές του έτους και παρακολούθησε την κουρδική κοινότητα να αντιδρά στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. "Οι διαδηλώσεις της επόμενης μέρας πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικές πόλεις και στο διαδίκτυο μπορούσα να δω ξεκάθαρα την κινητοποίηση", θυμάται.
"Είσαι καλύτερα σε θέση να παρακολουθήσεις και να συμβάλεις στην ατζέντα της συζήτησης και έκφρασης που σχετίζεται με το κουρδικό ζήτημα", αναφέρει ο Σελίκ. "Στο διαδίκτυο, μπορώ να εκφράσω πιο δυνατά και έντονα διάφορες απόψεις και γνώμες τις οποίες το επάγγελμα του δασκάλου απαιτεί να αποσιωπώ".
Ο Σαχίν είναι περισσότερο αναποφάσιστος για την αποτελεσματικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή του και για τους Κούρδους της Τουρκίας γενικά.
"Είναι σημαντικό για τους ανθρώπους να ενημερώνονται και οι ειδήσεις να διαδίδονται γρήγορα", λέει, "αλλά στην Τουρκία δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα για τα ζητήματα τα οποία με ενδιαφέρουν, και δεν είμαι βέβαιος σε ποιο βαθμό ο ακτιβισμός μου στο διαδίκτυο είναι αποτελεσματικός".
SETimes.com.
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/06/blog-post_22.html
Τόσο μεγάλη είναι η αλλαγή που έχουν φέρει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον κουρδικό πληθυσμό της Τουρκίας, μια ομάδα που δεν είχε για μεγάλο χρονικό διάστημα το δικαίωμα να εκφράζεται κοινωνικά, πολιτιστικά και πολιτικά, και η οποία συνεχίζει να αγωνίζεται για ίσα δικαιώματα ως πολίτες. Οι ιστοχώροι όπως το Facebook και το Twitter προσφέρουν ειδικά στη νέα γενιά Κούρδων μια συγκριτικά ασφαλή οδό έκφρασης και μέσο να μάθουν και να μοιραστούν πτυχές του πολιτισμού τους.
Ο Οζγκούρ Ουτσκάν, ειδικός επικοινωνίας και καθηγητής στο πανεπιστήμιο Bilgi, σημειώνει ότι ο πολιτικός ακτιβισμός στο διαδίκτυο συσχετίζεται με την έκταση της πολιτικής καταπίεσης που αντιμετωπίζει ο πληθυσμός. Αυτό, λέει, εξηγεί γιατί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τόσο σημαντικά για χώρες όπως η Τυνησία και γιατί, στην Τουρκία, "Η κουρδική νεολαία ξεπερνά τους Τούρκους φίλους της όσον αφορά στην πολιτική συνείδηση".
Ο Μεσούτ Γκιούλ, Κούρδος φοιτητής από την περιοχή Αντιγιαμάν στη νοτιοανατολική Τουρκία, διαπιστώνει ότι να μιλήσει για τα κουρδικά συμφέροντά του και την ταυτότητά του "είναι ευκολότερο στο διαδίκτυο, τουλάχιστον για τώρα". Παραθέτει την κοινωνική και πολιτική πίεση να αφομοιωθεί, καθώς επίσης και την απειλή σωματικής βίας, ο Γκιούλ εξηγεί ότι "ενώ μπορείς να βρεις ένα ασφαλές περιβάλλον στο διαδίκτυο, στο δρόμο δεν μπορείς".
Ο Εμρέ Σαχίν, Κούρδος που επέστρεψε πρόσφατα στην Ιστανμπούλ μετά από σπουδές στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανατράφηκε με την τουρκική γλώσσα και πρόσφατα άρχισε να μαθαίνει κουρδικά. Αναφέρει ότι το διαδίκτυο του έχει παράσχει ευκαιρίες να μάθει για τον κουρδικό πολιτισμό και την κουρδική γλώσσα, συμπεριλαμβανομένου ενός εκπαιδευτικού ιστοχώρου που πρότεινε ο καθηγητής κουρδικών του.
Υπάρχει πληθώρα κουρδικών σελίδων στο Facebook, καλύπτοντας τα πάντα από παραδοσιακό ψωμί μέχρι πολιτική. Σήμερα, η ομάδα Κουρδικού Πολιτισμού στο Facebook καυχιέται ότι έχει περισσότερα από 180.000 μέλη, η Κουρδική Γλώσσα περισσότερα από 27.000 μέλη και η Κουρδική Ιστορία και Πολιτισμός περισσότερα από 40.000 μέλη.
Παρόλα αυτά, η χρησιμότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν περιορίζεται στην αυξανόμενη πολιτιστική συνείδηση. Αυτό είναι κάτι που ο Αντνάν Σελίκ, δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο στην κυριαρχικά κουρδική πόλη Ντιγιαρμπακίρ, βιάζεται να τονίσει. Για τον ίδιο, ο οποίος δεν είναι μόνο δάσκαλος αλλά ενεργό μέλος διαφόρων κοινωνικών οργανώσεων, τέτοιου είδους εργαλεία έχουν επιτρέψει την επικοινωνία με διάφορους ανθρώπους, την οργάνωση εκδηλώσεων και την αποτελεσματική διάδοση πληροφοριών. Το γεγονός ότι λαμβάνει ενημερώσεις στο διαδίκτυο από το κουρδικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ΑNF του επιτρέπει να παρακολουθήσει τα γεγονότα που σε μεγάλο βαθμό αγνοούνται στα κυρίαρχα τουρκικά ΜΜΕ, αναφέρει ο Σελίκ.
Ο Γκιούλ περιγράφει ότι βρίσκονταν στο εξωτερικό όταν σκοτώθηκε ένας Κούρδος πολίτης σε πολιτική διαδήλωση στις αρχές του έτους και παρακολούθησε την κουρδική κοινότητα να αντιδρά στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. "Οι διαδηλώσεις της επόμενης μέρας πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικές πόλεις και στο διαδίκτυο μπορούσα να δω ξεκάθαρα την κινητοποίηση", θυμάται.
"Είσαι καλύτερα σε θέση να παρακολουθήσεις και να συμβάλεις στην ατζέντα της συζήτησης και έκφρασης που σχετίζεται με το κουρδικό ζήτημα", αναφέρει ο Σελίκ. "Στο διαδίκτυο, μπορώ να εκφράσω πιο δυνατά και έντονα διάφορες απόψεις και γνώμες τις οποίες το επάγγελμα του δασκάλου απαιτεί να αποσιωπώ".
Ο Σαχίν είναι περισσότερο αναποφάσιστος για την αποτελεσματικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή του και για τους Κούρδους της Τουρκίας γενικά.
"Είναι σημαντικό για τους ανθρώπους να ενημερώνονται και οι ειδήσεις να διαδίδονται γρήγορα", λέει, "αλλά στην Τουρκία δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα για τα ζητήματα τα οποία με ενδιαφέρουν, και δεν είμαι βέβαιος σε ποιο βαθμό ο ακτιβισμός μου στο διαδίκτυο είναι αποτελεσματικός".
SETimes.com.
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/06/blog-post_22.html
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου