Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
Βαλεντίνος Βασιλέσκου , Réseau International Σύμφωνα με τη συμφωνία για μια ειρηνική διευθέτηση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, δημιουργήθηκ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
-
Αν είναι ακριβή τα όσα δηλώνουν οι Κούρδοι της Συρίας, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή από τότε που ξεκίνησαν τα γεγονότα στη Συρ...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011
Ενα από τα σημαντικά προβλήματα μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας είναι το θέμα του μουφτή στη Δυτική Θράκη. Όπως δημοσίευσε πρόσφατα η εφημερίδα Sabah, το θέμα αυτό οδεύει προς τη λύση του. Στο εκτενές ρεπορτάζ της με γενικό τίτλο «Η Sabah πιάνει το σφυγμό της Δυτικής Θράκης», η εφημερίδα ότι ένα από τα βασικά προβλήματα μεταξύ των κυβερνήσεων Τουρκίας και Ελλάδας είναι το θέμα «διορισμένου» και «εκλελεγμένου» μουφτή στη Δυτική Θράκη. Οι διορισμένοι από το ελληνικό κράτος μουφτήδες ποτέ δεν έγιναν αποδεκτοί από την «τουρκική» μειονότητα, η οποία πάντα υιοθέτησε τον μουφτή που επέλεξε η ίδια η μειονότητα.
Όμως ο μουφτής αυτός δεν αναγνωρίζεται από το ελληνικό κράτος.
Τελικά η ελληνική Κυβέρνηση μετά από 25 χρόνια θεώρησε ότι το θέμα αυτό θα πρέπει να επιλυθεί και ετοίμασε ένα νέο νομοσχέδιο το οποίο θα εξασφαλίσει την εκλογή των μουφτήδων.
Με τη δημοσίευση των βασικών στοιχείων του εν λόγω νομοσχεδίου στον ελληνικό Τύπο ξεκίνησαν έντονες συζητήσεις και μεταξύ της «τουρκικής» μειονότητας στη Δυτική Θράκη. Τώρα, αναμένονται οι λεπτομέρειες του νομοσχεδίου αυτού. Σημειώνεται ότι μια από τις αιτιολογίες που παρουσιάζει το ελληνικό κράτος για τον διορισμό μουφτή είναι ότι δεν μπορούν να εκλέγονται από τον λαό οι μουφτήδες οι οποίοι ασκούν καθήκοντα καντή.
Ιθύνοντες της μειονότητας υποστηρίζουν την άποψη πως οι μουφτήδες που υποχρεούνται να εφαρμόσουν τους ισλαμικούς νόμους δεν μπορούν να διορίζονται από ένα χριστιανικό κράτος. Το πρόβλημα αυτό που συνεχίζεται από το 1985 επισκιάζει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Το γεγονός ότι ο Έλληνας νομοθέτης έλαβε υπόψη το πρόβλημα και ξεκίνησε τις απαιτούμενες εργασίες για τον τερματισμό του προβλήματος αυτού οδήγησε την «τουρκική» μειονότητα σε αισιοδοξία. Αυτό δε, επειδή η Ελλάδα μετά από 25 χρόνια κατάλαβε ότι είναι λανθασμένη η πολιτική που ακολουθεί στο θέμα της μουφτείας και άναψε πράσινο φως για το θέμα της εκλογής μουφτή.
Όμως με τα όσα δημοσιεύτηκαν μέχρι τώρα για το σχετικό νομοσχέδιο δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα το πώς θα γίνει η εκλογή μουφτή. Το ελληνικό κράτος διαρρέοντας στον Τύπο τις σχετικές πληροφορίες έδειξε ότι αποδέχθηκε την εκλογή μουφτή και ξεκίνησε μια έντονη συζήτηση μεταξύ των ιθυνόντων της μειονότητας στην Δυτική Θράκη.
Ο Ιμπραήμ Σερίφ, που είναι ο «εκλελεγμένος» μουφτής, είχε εκλεγεί το 1990 με την ανύψωση χειρός από την μειονότητα στα τεμένη εξασφαλίζοντας το 95% των ψήφων. Ο Σερίφ εξελέγη τότε μουφτής της Κομοτηνής. Ο Σερίφ καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 8 μηνών με την κατηγορία ότι ασκεί παράνομα καθήκοντα μουφτή, όμως το ΕΔΑΔ αποφάσισε την αθώωση του. Ο Σερίφ, όσο και αν δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες του νομοσχεδίου, θεωρεί θετικό το βήμα που έγινε και δήλωσε: «Ήδη ασκώ καθήκοντα εδώ και 20 χρόνια. Δεν χρειάζεται εκλογικός νόμος. Δεν θα υπάρχει πρόβλημα εάν οι εκλεγμένοι από τον λαό μας μουφτήδες αναγνωριστούν από το ελληνικό κράτος. Όμως αν θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν εκλογές, τότε θα θέσω υποψηφιότητα στην περίπτωση που το εκλογικό σύστημα είναι προς την κατεύθυνση των προσδοκιών μας και βέβαια στην περίπτωση που η υποψηφιότητά μου κριθεί κατάλληλη από τον λαό».
Η εφημερίδα έδωσε συνέχεια στο θέμα και δημοσίευσε ένα άλλο ρεπορτάζ με τίτλο «Ο νέος νόμος περί εκλογής μουφτή προκάλεσε ελπίδες στην Ξάνθη», όπου επισημαίνεται ότι και στην Ξάνθη υπάρχουν δύο μουφτήδες όπως στην Κομοτηνή, ο «εκλελεγμένος» και ο «διορισμένος».
Αναγνώριση ηγετικού ρόλου
ΟΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ιλχάν Αχμέτ της Νέας Δημοκρατίας είναι ένας δυναμικός δικηγόρος και οι απόψεις του αναφορικά με την εκλογή μουφτή είναι ριζοσπαστικές. Ο Ιλχάν Αχμέτ συζήτησε επανειλημμένα το θέμα της μουφτείας με την Ντόρα Μπακογιάννη και ετοίμασε εκθέσεις. Πιστεύει ότι και ο ίδιος συνέβαλε στο να ετοιμαστεί τώρα ένα τέτοιο νομοσχέδιο, όμως επισημαίνει ότι το συμβούλιο που θα εκλέξει τον μουφτή και θα συσταθεί για αυτήν την εκλογή, δεν θα πρέπει να απαρτίζεται μόνο από θρησκευτικούς λειτουργούς αλλά να είναι ευρείας βάσης.
Ο ίδιος λέει ότι αντιτίθεται ως νομικός στην εκλογή του μουφτή από το λαό και αυτό επειδή με αυτόν τον τρόπο στους μουφτήδες που ασκούν καθήκοντα καντή θα αναγνωριστεί ένας ηγετικός ρόλος όπως «του αρχηγού του λαού», που μπορεί να επιφέρει ζημία στην «τουρκική» μειονότητα. Ο Αχμέτ λέει ότι οι μουφτήδες οι οποίοι θα εκλεγούν θα χρειάζονται και νομικούς συμβούλους, οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν τους κανόνες του Ισλάμ και το ρωμαϊκό δίκαιο.
Θρησκευτικός ηγέτης
Ο ΜΟΥΦΤΗΣ είναι βαθμός της μουσουλμανικής θρησκείας και ερμηνεύει το Κοράνιο για την απόδοση της δικαιοσύνης. Η λέξη μουφτής προέρχεται από την αραβική και σημαίνει αυτός που ερμηνεύει το νόμο. Η Ελλάδα έχει αναγνωρίσει για τη μουσουλμανική μειονότητα μουφτήδες οι οποίοι επιτελούν και καθήκοντα σε θέματα γάμου, διαζυγίων, κηδεμονιών, διαθηκών κ.ά. Εκλέγονται σύμφωνα με το νόμο από αυτούς που έχουν τα προς τούτο προσόντα. Οι θρησκευτικοί λειτουργοί της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη είναι: τρεις μουφτήδες (ανά ένας στις πόλεις Κομοτηνή, Ξάνθη, Διδυμότειχο) και 270 ιμάμηδες.
Οι μουφτήδες ως πνευματικοί ηγέτες σε όλο τον κόσμο και στην Τουρκία, διορίζονται και δεν εκλέγονται. Διότι και ο δικαστής διορίζεται και δεν εκλέγεται. Τα περί μουφτήδων καθορίζονται στην ελληνοτουρκική συνθήκη του Νοεμβρίου 1913, μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους. Οι μουφτήδες διορίζονται με αποφάσεις του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από επικύρωση από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας. Μισθοδοτούνται από το ελληνικό Δημόσιο.
Τι δηλώνει ο «εκλελεγμένος»
Ο «εκλελεγμένος» μουφτής Αχμέτ Μετέ, είπε: «Δεν έχω εμπιστοσύνη στο ελληνικό κράτος, αλλά στην περίπτωση που εκδοθεί νόμος για την εκλογή μουφτή, θα θέσω την υποψηφιότητά μου». Ο Μετέ, ο οποίος αποδέχεται πως σε σύγκριση με 20-25 χρόνια πριν έχουν ξεπεραστεί σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα της μειονότητας, τόνισε ότι πιστεύει πως μουσουλμάνοι και χριστιανοί μπορούν να ζήσουν με ειρήνη και φιλία και ότι οι μειονότητες στην Τουρκία και την Ελλάδα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται στην πολιτική. Ο Μετέ αναμένει, όπως όλα τα μέλη της μειονότητας, να ανοίξει το ταχύτερο δυνατόν το θέμα της μουφτείας. Ακόμα λέει ότι ο δρόμος της λύσης για την ανοικοδόμηση τεμένους στην Αθήνα περνά από την Αθήνα. Επίσης λέει ότι βάσει των αποφάσεων του 1913 θα πρέπει να συσταθεί στην Αθήνα μια «αρχιμουφτεία».
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 03/07/2011
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/07/blog-post_5083.html
Όμως ο μουφτής αυτός δεν αναγνωρίζεται από το ελληνικό κράτος.
Τελικά η ελληνική Κυβέρνηση μετά από 25 χρόνια θεώρησε ότι το θέμα αυτό θα πρέπει να επιλυθεί και ετοίμασε ένα νέο νομοσχέδιο το οποίο θα εξασφαλίσει την εκλογή των μουφτήδων.
Με τη δημοσίευση των βασικών στοιχείων του εν λόγω νομοσχεδίου στον ελληνικό Τύπο ξεκίνησαν έντονες συζητήσεις και μεταξύ της «τουρκικής» μειονότητας στη Δυτική Θράκη. Τώρα, αναμένονται οι λεπτομέρειες του νομοσχεδίου αυτού. Σημειώνεται ότι μια από τις αιτιολογίες που παρουσιάζει το ελληνικό κράτος για τον διορισμό μουφτή είναι ότι δεν μπορούν να εκλέγονται από τον λαό οι μουφτήδες οι οποίοι ασκούν καθήκοντα καντή.
Ιθύνοντες της μειονότητας υποστηρίζουν την άποψη πως οι μουφτήδες που υποχρεούνται να εφαρμόσουν τους ισλαμικούς νόμους δεν μπορούν να διορίζονται από ένα χριστιανικό κράτος. Το πρόβλημα αυτό που συνεχίζεται από το 1985 επισκιάζει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Το γεγονός ότι ο Έλληνας νομοθέτης έλαβε υπόψη το πρόβλημα και ξεκίνησε τις απαιτούμενες εργασίες για τον τερματισμό του προβλήματος αυτού οδήγησε την «τουρκική» μειονότητα σε αισιοδοξία. Αυτό δε, επειδή η Ελλάδα μετά από 25 χρόνια κατάλαβε ότι είναι λανθασμένη η πολιτική που ακολουθεί στο θέμα της μουφτείας και άναψε πράσινο φως για το θέμα της εκλογής μουφτή.
Όμως με τα όσα δημοσιεύτηκαν μέχρι τώρα για το σχετικό νομοσχέδιο δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα το πώς θα γίνει η εκλογή μουφτή. Το ελληνικό κράτος διαρρέοντας στον Τύπο τις σχετικές πληροφορίες έδειξε ότι αποδέχθηκε την εκλογή μουφτή και ξεκίνησε μια έντονη συζήτηση μεταξύ των ιθυνόντων της μειονότητας στην Δυτική Θράκη.
Ο Ιμπραήμ Σερίφ, που είναι ο «εκλελεγμένος» μουφτής, είχε εκλεγεί το 1990 με την ανύψωση χειρός από την μειονότητα στα τεμένη εξασφαλίζοντας το 95% των ψήφων. Ο Σερίφ εξελέγη τότε μουφτής της Κομοτηνής. Ο Σερίφ καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 8 μηνών με την κατηγορία ότι ασκεί παράνομα καθήκοντα μουφτή, όμως το ΕΔΑΔ αποφάσισε την αθώωση του. Ο Σερίφ, όσο και αν δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες του νομοσχεδίου, θεωρεί θετικό το βήμα που έγινε και δήλωσε: «Ήδη ασκώ καθήκοντα εδώ και 20 χρόνια. Δεν χρειάζεται εκλογικός νόμος. Δεν θα υπάρχει πρόβλημα εάν οι εκλεγμένοι από τον λαό μας μουφτήδες αναγνωριστούν από το ελληνικό κράτος. Όμως αν θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν εκλογές, τότε θα θέσω υποψηφιότητα στην περίπτωση που το εκλογικό σύστημα είναι προς την κατεύθυνση των προσδοκιών μας και βέβαια στην περίπτωση που η υποψηφιότητά μου κριθεί κατάλληλη από τον λαό».
Η εφημερίδα έδωσε συνέχεια στο θέμα και δημοσίευσε ένα άλλο ρεπορτάζ με τίτλο «Ο νέος νόμος περί εκλογής μουφτή προκάλεσε ελπίδες στην Ξάνθη», όπου επισημαίνεται ότι και στην Ξάνθη υπάρχουν δύο μουφτήδες όπως στην Κομοτηνή, ο «εκλελεγμένος» και ο «διορισμένος».
Αναγνώριση ηγετικού ρόλου
ΟΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ιλχάν Αχμέτ της Νέας Δημοκρατίας είναι ένας δυναμικός δικηγόρος και οι απόψεις του αναφορικά με την εκλογή μουφτή είναι ριζοσπαστικές. Ο Ιλχάν Αχμέτ συζήτησε επανειλημμένα το θέμα της μουφτείας με την Ντόρα Μπακογιάννη και ετοίμασε εκθέσεις. Πιστεύει ότι και ο ίδιος συνέβαλε στο να ετοιμαστεί τώρα ένα τέτοιο νομοσχέδιο, όμως επισημαίνει ότι το συμβούλιο που θα εκλέξει τον μουφτή και θα συσταθεί για αυτήν την εκλογή, δεν θα πρέπει να απαρτίζεται μόνο από θρησκευτικούς λειτουργούς αλλά να είναι ευρείας βάσης.
Ο ίδιος λέει ότι αντιτίθεται ως νομικός στην εκλογή του μουφτή από το λαό και αυτό επειδή με αυτόν τον τρόπο στους μουφτήδες που ασκούν καθήκοντα καντή θα αναγνωριστεί ένας ηγετικός ρόλος όπως «του αρχηγού του λαού», που μπορεί να επιφέρει ζημία στην «τουρκική» μειονότητα. Ο Αχμέτ λέει ότι οι μουφτήδες οι οποίοι θα εκλεγούν θα χρειάζονται και νομικούς συμβούλους, οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν τους κανόνες του Ισλάμ και το ρωμαϊκό δίκαιο.
Θρησκευτικός ηγέτης
Ο ΜΟΥΦΤΗΣ είναι βαθμός της μουσουλμανικής θρησκείας και ερμηνεύει το Κοράνιο για την απόδοση της δικαιοσύνης. Η λέξη μουφτής προέρχεται από την αραβική και σημαίνει αυτός που ερμηνεύει το νόμο. Η Ελλάδα έχει αναγνωρίσει για τη μουσουλμανική μειονότητα μουφτήδες οι οποίοι επιτελούν και καθήκοντα σε θέματα γάμου, διαζυγίων, κηδεμονιών, διαθηκών κ.ά. Εκλέγονται σύμφωνα με το νόμο από αυτούς που έχουν τα προς τούτο προσόντα. Οι θρησκευτικοί λειτουργοί της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη είναι: τρεις μουφτήδες (ανά ένας στις πόλεις Κομοτηνή, Ξάνθη, Διδυμότειχο) και 270 ιμάμηδες.
Οι μουφτήδες ως πνευματικοί ηγέτες σε όλο τον κόσμο και στην Τουρκία, διορίζονται και δεν εκλέγονται. Διότι και ο δικαστής διορίζεται και δεν εκλέγεται. Τα περί μουφτήδων καθορίζονται στην ελληνοτουρκική συνθήκη του Νοεμβρίου 1913, μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους. Οι μουφτήδες διορίζονται με αποφάσεις του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από επικύρωση από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας. Μισθοδοτούνται από το ελληνικό Δημόσιο.
Τι δηλώνει ο «εκλελεγμένος»
Ο «εκλελεγμένος» μουφτής Αχμέτ Μετέ, είπε: «Δεν έχω εμπιστοσύνη στο ελληνικό κράτος, αλλά στην περίπτωση που εκδοθεί νόμος για την εκλογή μουφτή, θα θέσω την υποψηφιότητά μου». Ο Μετέ, ο οποίος αποδέχεται πως σε σύγκριση με 20-25 χρόνια πριν έχουν ξεπεραστεί σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα της μειονότητας, τόνισε ότι πιστεύει πως μουσουλμάνοι και χριστιανοί μπορούν να ζήσουν με ειρήνη και φιλία και ότι οι μειονότητες στην Τουρκία και την Ελλάδα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται στην πολιτική. Ο Μετέ αναμένει, όπως όλα τα μέλη της μειονότητας, να ανοίξει το ταχύτερο δυνατόν το θέμα της μουφτείας. Ακόμα λέει ότι ο δρόμος της λύσης για την ανοικοδόμηση τεμένους στην Αθήνα περνά από την Αθήνα. Επίσης λέει ότι βάσει των αποφάσεων του 1913 θα πρέπει να συσταθεί στην Αθήνα μια «αρχιμουφτεία».
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 03/07/2011
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/07/blog-post_5083.html
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου