Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Βαλεντίνος Βασιλέσκου , Réseau International Σύμφωνα με τη συμφωνία για μια ειρηνική διευθέτηση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, δημιουργήθηκ...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
-
Αν είναι ακριβή τα όσα δηλώνουν οι Κούρδοι της Συρίας, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή από τότε που ξεκίνησαν τα γεγονότα στη Συρ...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011
Εφ. Ζαμάν 2-9-2011
Ο όγκος των αμυντικών συναλλαγών Τουρκίας-Ισραήλ
Μετά την ανακοίνωση του Αχμέτ Νταβούτογλου πως αναστέλλονται οι στρατιωτικές συμφωνίες ανάμεσα σε Τουρκία και Ισραήλ, η προσοχή στράφηκε στους στρατιωτικούς διαγωνισμούς. Ο όγκος των συμφωνηθέντων αμυντικών σχεδίων Τουρκίας και Ισραήλ είναι στα 500 εκ. $.Εκτός από τα Heron και τους λοβούς αναγνώρισης μεγάλα σχέδια δεν υπάρχουν. Από το Ισραήλ αγοράζονται όμως ακόμη κρίσιμες τεχνολογίες.
Οι στρατιωτικές συμφωνίες Τουρκίας-Ισραήλ που ήρθαν στην επικαιρότητα μετά την κρίση του πλοίου Μαβί Μαρμαρά υπολογίζονται πως είναι περίπου στα 500 εκ $. Στρατιωτικές πηγές υπολογίζουν στα 4,5 δις $ τα χρήματα που έχει πληρώσει η Τουρκία στο Ισραήλ μέσα σε 20 χρόνια για στρατιωτικούς εξοπλισμούς. Τα μεγάλα σχέδια τελείωσαν, συνεχίζονται μόνο μικρά αλλά κρίσιμης τεχνολογίας σχέδια. Μερικά από τα σχέδια που συνεχίζονται με το Ισραήλ όπως τα δημοσίευσε πριν λίγο καιρό το περιοδικό Ακσιόν είναι τα εξής :
Το ένα από τα δύο μεγάλα σχέδια (το άλλο είναι τα Heron) είναι η ένταξη ηλεκτροοπτικού λοβού στα μαχητικά αεροπλάνα F-4 και F-16 με κύριο ανάδοχο την ASELSAN και εταίρο την Ισραηλινή εταιρία Elbit-IAI. To μερίδιο του Ισραήλ σε αυτό το σχέδιο είναι 180 εκ.$ από τα 300 συνολικά. Με την προσθήκη αυτού του συστήματος στα αεροπλάνα, τα μαχητικά που υπηρετούνε στα ΝΑ θα μπορούνε χωρίς να παραβιάζουν τον εναέριο χώρο του Ιράκ (από 100 χλμ απόσταση) να τραβάνε φωτογραφίες πληροφοριών.
Εκσυγχρονισμός των Μ-60. Έστω και αν αυτό το 687 εκ $ έχει ολοκληρωθεί πριν από μικρό διάστημα, θα συνεχίσει να υπάρχει η ανάγκη των Ισραηλινών (όπως για την αγορά των ανταλλακτικών των αρμάτων). Ειδικοί αναφέρουν πως τα άρματα πέρασαν σοβαρές τροποποιήσεις, έγιναν σαν νέα. Άλλαξε στα 170 άρματα το πακέτο ισχύος (κιβώτιο ταχυτήτων και κινητήρας), οι παλέτες και το σύστημα πυρός άλλαξαν. Το σώμα και ο πύργος καλύφθηκαν από ενεργή θωράκιση. Σε περίπτωση διακοπής των σχέσεων Τουρκίας-Ισραήλ, θα δυσκολευτεί η λειτουργία αυτών των αρμάτων που επιχειρούνε στα ΝΑ.
Η Πολεμική Αεροπορία στα πλαίσια του σχεδίου Αετός της Ειρήνης θα προσθέσει νέο εξοπλισμό και
λογισμικό στα 4 αεροπλάνα AWACS (σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου) που αγοράστηκαν από την αμερικανική εταιρία Boeing. Το 1,5 δις $ σχέδιο με κύριο ανάδοχο την ΤΑΙ περιλαμβάνει την τοποθέτηση συστήματος ηλεκτρονικής υποστήριξης από την ισραηλινή εταιρία IAI-Elta. Το σύστημα αυτό αποτελείται από μια σειρά ηλεκτρονικών αντίμετρων μέσω των οποίων το AWACS θα μπορεί να αντιμετωπίσει εν πτήσει ηλεκτρονικές επιθέσεις. Το Ισραήλ για αυτό το σύστημα θα πάρει 25 εκ $. Τον διαγωνισμό τον είχε κερδίσει αρχικά η αυστραλιανή εταιρία ΒΑΕ αλλά δεν πέτυχε. Σε περίπτωση που κοπούνε οι γέφυρες με το Ισραήλ το 1,5 δις $ σχέδιο σχετικά με τα AWACS μπορεί να πάει στα σκουπίδια.
Ένα άλλο κοινό σχέδιο είναι ο εκσυγχρονισμός των 4 ελικοπτέρων Σικόρσκι της Διοίκησης Ειδικών Δυνάμεων (ÖKK). Με κύριο ανάδοχο την ΤΑΙ και υπεργολάβο την ισραηλινή Elbit στα πλαίσια του διαγωνισμού θα γίνουν οι μετατροπές που επιθυμεί η ÖKK. Στην κατεύθυνση αυτή μεγάλο μέρος το κόκπιτ θα γίνει από τζάμι, ώστε να διευρυνθεί το οπτικό πεδίο του ελικοπτέρου. Το Ισραήλ τελείωσε το λογισμικό, αλλά όπως και στο σχέδιο για τα Μ-60, η Τουρκία μπορεί να χρειαστεί την στήριξη της Elbit για τα ανταλλακτικά και το λογισμικό. Από το 100 εκ $ σχέδιο το μερίδιο της Ισραηλινής εταιρίας ήταν 25 εκ. $.
Ο από κοινού εκσυγχρονισμός των F-4 της Τουρκίας τελείωσε πριν από 5 χρόνια. Το σχέδιο είχε αρχίσει με 6500 εκ $ και έφτασε στο 1 δις $. Σε αυτά τα αεροπλάνα όμως αναφέρεται πως δεν υπάρχει ανάγκη για ισραηλινή τεχνική στήριξη. Καθώς αυτά τα αεροπλάνα είναι ευρέως διαδεδομένα, η σχετική στήριξη μπορεί να διασφαλιστεί και από άλλες χώρες. Επίσης η εταιρία BMC που παράγει τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού MRAP που φέρουν προστασία απέναντι σε νάρκες και εκρηκτικά και χρησιμοποιούνται από τον Στρατό Ξηράς στις αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις, τα παράγει με άδεια από την ισραηλινή εταιρία Hetehof. Γίνονται υποθέσεις πως υπάρχουν και άλλα παρόμοια σχέδια.
Η Τουρκία φυσικά έχει πληρώσει τα περατωμένα σχέδια, αυτό που τίθεται είναι η σχετική τεχνική στήριξη. Σύμφωνα με αμυντικούς κύκλους εάν η Τουρκία για πολιτικούς λόγους ακυρώσει σχέδια για τα οποία μάλιστα έχει καταβάλει προκαταβολές, θα υποχρεωθεί να πληρώσει αποζημιώσεις.
Το αγγλικό περιοδικό Jane’s Defence έγραψε ότι η Τουρκία ζήτησε να αγοράσει αντιαρματικά όπλα και το πυραυλικό σύστημα Barak-8, αλλά το Ισραήλ αρνήθηκε να τα δώσει. Τουρκική εταιρία που μετείχε στον εκσυγχρονισμό των Μ-60 ζήτησε από την ισραηλινή ΙΜΙ θωράκιση, αλλά οι Ισραηλινοί δεν την έδωσαν. Ισραηλινός αμυντικός αξιωματούχος δήλωσε πως ¨Οι σχέσεις με την Τουρκία δεν θα είναι όπως παλιά. Για αυτό προσέχουμε πολύ το τι θα πουλήσουμε΄.
Αμυντικές πηγές ανέφεραν πως ¨Αυτή την στιγμή το Ισραήλ δεν είναι η μόνη πηγή αμυντικής στρατιωτικής τεχνολογίας. Στην πραγματικότητα αυτή η κρίση θα φέρει μεγάλες απώλειες στο Ισραήλ¨.
http://tourkikanea.gr/2011/09/03/savunma-7/
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/09/am.html
Ο όγκος των αμυντικών συναλλαγών Τουρκίας-Ισραήλ
Μετά την ανακοίνωση του Αχμέτ Νταβούτογλου πως αναστέλλονται οι στρατιωτικές συμφωνίες ανάμεσα σε Τουρκία και Ισραήλ, η προσοχή στράφηκε στους στρατιωτικούς διαγωνισμούς. Ο όγκος των συμφωνηθέντων αμυντικών σχεδίων Τουρκίας και Ισραήλ είναι στα 500 εκ. $.Εκτός από τα Heron και τους λοβούς αναγνώρισης μεγάλα σχέδια δεν υπάρχουν. Από το Ισραήλ αγοράζονται όμως ακόμη κρίσιμες τεχνολογίες.
Οι στρατιωτικές συμφωνίες Τουρκίας-Ισραήλ που ήρθαν στην επικαιρότητα μετά την κρίση του πλοίου Μαβί Μαρμαρά υπολογίζονται πως είναι περίπου στα 500 εκ $. Στρατιωτικές πηγές υπολογίζουν στα 4,5 δις $ τα χρήματα που έχει πληρώσει η Τουρκία στο Ισραήλ μέσα σε 20 χρόνια για στρατιωτικούς εξοπλισμούς. Τα μεγάλα σχέδια τελείωσαν, συνεχίζονται μόνο μικρά αλλά κρίσιμης τεχνολογίας σχέδια. Μερικά από τα σχέδια που συνεχίζονται με το Ισραήλ όπως τα δημοσίευσε πριν λίγο καιρό το περιοδικό Ακσιόν είναι τα εξής :
Το ένα από τα δύο μεγάλα σχέδια (το άλλο είναι τα Heron) είναι η ένταξη ηλεκτροοπτικού λοβού στα μαχητικά αεροπλάνα F-4 και F-16 με κύριο ανάδοχο την ASELSAN και εταίρο την Ισραηλινή εταιρία Elbit-IAI. To μερίδιο του Ισραήλ σε αυτό το σχέδιο είναι 180 εκ.$ από τα 300 συνολικά. Με την προσθήκη αυτού του συστήματος στα αεροπλάνα, τα μαχητικά που υπηρετούνε στα ΝΑ θα μπορούνε χωρίς να παραβιάζουν τον εναέριο χώρο του Ιράκ (από 100 χλμ απόσταση) να τραβάνε φωτογραφίες πληροφοριών.
Εκσυγχρονισμός των Μ-60. Έστω και αν αυτό το 687 εκ $ έχει ολοκληρωθεί πριν από μικρό διάστημα, θα συνεχίσει να υπάρχει η ανάγκη των Ισραηλινών (όπως για την αγορά των ανταλλακτικών των αρμάτων). Ειδικοί αναφέρουν πως τα άρματα πέρασαν σοβαρές τροποποιήσεις, έγιναν σαν νέα. Άλλαξε στα 170 άρματα το πακέτο ισχύος (κιβώτιο ταχυτήτων και κινητήρας), οι παλέτες και το σύστημα πυρός άλλαξαν. Το σώμα και ο πύργος καλύφθηκαν από ενεργή θωράκιση. Σε περίπτωση διακοπής των σχέσεων Τουρκίας-Ισραήλ, θα δυσκολευτεί η λειτουργία αυτών των αρμάτων που επιχειρούνε στα ΝΑ.
Η Πολεμική Αεροπορία στα πλαίσια του σχεδίου Αετός της Ειρήνης θα προσθέσει νέο εξοπλισμό και
λογισμικό στα 4 αεροπλάνα AWACS (σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου) που αγοράστηκαν από την αμερικανική εταιρία Boeing. Το 1,5 δις $ σχέδιο με κύριο ανάδοχο την ΤΑΙ περιλαμβάνει την τοποθέτηση συστήματος ηλεκτρονικής υποστήριξης από την ισραηλινή εταιρία IAI-Elta. Το σύστημα αυτό αποτελείται από μια σειρά ηλεκτρονικών αντίμετρων μέσω των οποίων το AWACS θα μπορεί να αντιμετωπίσει εν πτήσει ηλεκτρονικές επιθέσεις. Το Ισραήλ για αυτό το σύστημα θα πάρει 25 εκ $. Τον διαγωνισμό τον είχε κερδίσει αρχικά η αυστραλιανή εταιρία ΒΑΕ αλλά δεν πέτυχε. Σε περίπτωση που κοπούνε οι γέφυρες με το Ισραήλ το 1,5 δις $ σχέδιο σχετικά με τα AWACS μπορεί να πάει στα σκουπίδια.
Ένα άλλο κοινό σχέδιο είναι ο εκσυγχρονισμός των 4 ελικοπτέρων Σικόρσκι της Διοίκησης Ειδικών Δυνάμεων (ÖKK). Με κύριο ανάδοχο την ΤΑΙ και υπεργολάβο την ισραηλινή Elbit στα πλαίσια του διαγωνισμού θα γίνουν οι μετατροπές που επιθυμεί η ÖKK. Στην κατεύθυνση αυτή μεγάλο μέρος το κόκπιτ θα γίνει από τζάμι, ώστε να διευρυνθεί το οπτικό πεδίο του ελικοπτέρου. Το Ισραήλ τελείωσε το λογισμικό, αλλά όπως και στο σχέδιο για τα Μ-60, η Τουρκία μπορεί να χρειαστεί την στήριξη της Elbit για τα ανταλλακτικά και το λογισμικό. Από το 100 εκ $ σχέδιο το μερίδιο της Ισραηλινής εταιρίας ήταν 25 εκ. $.
Ο από κοινού εκσυγχρονισμός των F-4 της Τουρκίας τελείωσε πριν από 5 χρόνια. Το σχέδιο είχε αρχίσει με 6500 εκ $ και έφτασε στο 1 δις $. Σε αυτά τα αεροπλάνα όμως αναφέρεται πως δεν υπάρχει ανάγκη για ισραηλινή τεχνική στήριξη. Καθώς αυτά τα αεροπλάνα είναι ευρέως διαδεδομένα, η σχετική στήριξη μπορεί να διασφαλιστεί και από άλλες χώρες. Επίσης η εταιρία BMC που παράγει τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού MRAP που φέρουν προστασία απέναντι σε νάρκες και εκρηκτικά και χρησιμοποιούνται από τον Στρατό Ξηράς στις αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις, τα παράγει με άδεια από την ισραηλινή εταιρία Hetehof. Γίνονται υποθέσεις πως υπάρχουν και άλλα παρόμοια σχέδια.
Η Τουρκία φυσικά έχει πληρώσει τα περατωμένα σχέδια, αυτό που τίθεται είναι η σχετική τεχνική στήριξη. Σύμφωνα με αμυντικούς κύκλους εάν η Τουρκία για πολιτικούς λόγους ακυρώσει σχέδια για τα οποία μάλιστα έχει καταβάλει προκαταβολές, θα υποχρεωθεί να πληρώσει αποζημιώσεις.
Το αγγλικό περιοδικό Jane’s Defence έγραψε ότι η Τουρκία ζήτησε να αγοράσει αντιαρματικά όπλα και το πυραυλικό σύστημα Barak-8, αλλά το Ισραήλ αρνήθηκε να τα δώσει. Τουρκική εταιρία που μετείχε στον εκσυγχρονισμό των Μ-60 ζήτησε από την ισραηλινή ΙΜΙ θωράκιση, αλλά οι Ισραηλινοί δεν την έδωσαν. Ισραηλινός αμυντικός αξιωματούχος δήλωσε πως ¨Οι σχέσεις με την Τουρκία δεν θα είναι όπως παλιά. Για αυτό προσέχουμε πολύ το τι θα πουλήσουμε΄.
Αμυντικές πηγές ανέφεραν πως ¨Αυτή την στιγμή το Ισραήλ δεν είναι η μόνη πηγή αμυντικής στρατιωτικής τεχνολογίας. Στην πραγματικότητα αυτή η κρίση θα φέρει μεγάλες απώλειες στο Ισραήλ¨.
http://tourkikanea.gr/2011/09/03/savunma-7/
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/09/am.html
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου