Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
Βαλεντίνος Βασιλέσκου , Réseau International Σύμφωνα με τη συμφωνία για μια ειρηνική διευθέτηση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, δημιουργήθηκ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Αν είναι ακριβή τα όσα δηλώνουν οι Κούρδοι της Συρίας, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή από τότε που ξεκίνησαν τα γεγονότα στη Συρ...
-
Ο Σαλί Μπερίσα, πρώην πρόεδρος της Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας, προέβη σε μια εξομολόγηση που έδωσε βάση στις φήμες που υπήρχαν μ...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Την ώρα που η ΕΕ παρατείνει το καθεστώς επιδοτήσεων στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη επιχειρούν να μπουν στο χάρτη των διεθνών ναυπηγο-επισκευαστικών εργασιών, η Άγκυρα καταργεί τους φόρους σε όσους αποφασίζουν να χτίσουν πλοία στις γιάρδες της.
Η απόφαση της Τουρκίας μάλιστα ανακοινώθηκε λιγότερο από ένα 24ωρο μετά από την απόφαση της ΕΕ να εγκρίνει τους νέους αναθεωρημένους κανόνες για την αξιολόγηση των κρατικών ενισχύσεων στη ναυπηγική βιομηχανία της Ε.Ε. Οι κανόνες αυτοί θα ισχύουν έως τα τέλη του 2012 και ουσιαστικά επιτρέπουν την έως και κατά 10% επιδότηση του κόστη ναυπήγησης πλοίων τα οποία θα χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες και θα φέρνουν καινοτόμα δεδομένα.
Η πρόσφατη επένδυση της MIG στα ναυπηγεία Ελευσίνας και το σχέδιο δημιουργίας Ζώνης Ναυπηγικών Εργασιών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης που προωθούν ο ΟΛΘ και ο ΣΕΒΕ θα λάβουν έτσι χώρα σε ένα νέο περιβάλλον με διαφορετικά δεδομένα από όσα ίσχυαν μέχρι σήμερα. Η ναυπηγική και η ναυτιλιακή βιομηχανία της Τουρκίας αποδεικνύεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική και δεν έιναι λίγοι οι Έλληνες πλοιοκτήτες που αδυνατώντας να εξασφαλίσουν έγκαιρες (βλέπε απεργίες) και ολοκληρωμένες υπηρεσίες στην Ελλάδα προσφεύγουν στις υπηρεσίες τουρκικών ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων. Σημειώνεται ότι ήδη η γειτονική χώρα αποτελεί μεγάλη δύναμη στις διαλύσεις πλοίων ενώ έχει σημαντικό μερίδιο μεταξύ των ναυπηγείων της Ευρώπης και στην ναυπήγηση ποντοπόρων πλοίων.
Η Άγκυρα στην ναυπηγική της πολιτική θα συμπεριλάβει τώρα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή πρωθυπουργό Ali Babacan, πρόσθετα κίνητρα για την ανάπτυξη της βιομηχανίας, πέραν της κατάργησης του φόρου της τάξης του 17% που ίσχυε μέχρι τώρα.
Ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης και Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βορείου Ελλάδος υπέγραψαν τη προηγουμένη εβδομάδα μνημόνιο συνεργασίας, για τη ναυπήγηση σκαφών με προδιαγραφές υψηλής τεχνολογίας, περιορισμένης ενεργειακής κατανάλωσης και με άλλες καινοτομίες με σκοπό να επωφεληθούν από την παράταση των επιδοτήσεων για δύο ακόμα χρόνια που αποφάσισε η Ε.Ε. Η κίνηση αποσκοπεί ακόμα να πάρει δουλειές από πλοία που περνούν από το Βόρειο Αιγαίο με προορισμό τη Μαύρη Θάλασσα, για την εκτέλεση ναυπηγικών εργασιών.
Στην Αττική τα ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν ακόμα «ανοιχτή» στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο την υπόθεση των κρατικών επιδοτήσεων, η οποία τα δεσμεύει σε αμυντικά μόνον προγράμματα. Όμως η στροφή σε ενεργειακά αποτελεσματικά σχέδια πλοίων λαμβάνει σημαντική δυναμική καθώς επιβάλλονται περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων της ποντοπόρου. Έτσι, τόσο οι μετατροπές όσο και οι νέες ναυπηγήσεις μπορούν να δώσουν δουλειές στην ελληνική οικονομία και θα μπορούσαν να «αναστήσουν» την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη σε μια συνολικότερη ναυτιλιακή πολιτική προσέλκυσης της ποντοπόρου στον Πειραιά.
Η δυστοκία των ελληνικών αρχών όμως, σε ένα υφεσιακό περιβάλλον με ένα υπουργείο Ναυτιλίας διαλυμένο και μια κυβέρνηση της οποίας οι προτεραιότητες είναι άλλες, δεν επιτρέπουν αισιοδοξία για την ταχύτητα των ανακλαστικών της χώρας σε μια φάση που αναδιαμορφώνεται ο ναυπηγικός χάρτη της Μεσογείου. Αντιθέτως, η επιθετικότητα και η ταχύτητα με την οποία κινήθηκε η Τουρκία παραπέμπουν σε αυξημένο ρόλο στη νέα πραγματικότητα. Έτσι, είναι πιθανότερο να δούμε ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις να επισκευάζουν ή να μετασκευάζουν πλοία στην Τουρκία παρά στην Ελλάδα. Και αυτό όχι λόγω του κόστους, αλλά λόγω της ασυνέπειας και της αναξιοπιστίας που εξακολουθεί να χαρακτηρίζει την ελληνική ναυπηγική πραγματικότητα.
Πηγή:www.capital.gr
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/12/blog-post_7344.html#.Tubv2rIr2nA
Την ώρα που η ΕΕ παρατείνει το καθεστώς επιδοτήσεων στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη επιχειρούν να μπουν στο χάρτη των διεθνών ναυπηγο-επισκευαστικών εργασιών, η Άγκυρα καταργεί τους φόρους σε όσους αποφασίζουν να χτίσουν πλοία στις γιάρδες της.
Η απόφαση της Τουρκίας μάλιστα ανακοινώθηκε λιγότερο από ένα 24ωρο μετά από την απόφαση της ΕΕ να εγκρίνει τους νέους αναθεωρημένους κανόνες για την αξιολόγηση των κρατικών ενισχύσεων στη ναυπηγική βιομηχανία της Ε.Ε. Οι κανόνες αυτοί θα ισχύουν έως τα τέλη του 2012 και ουσιαστικά επιτρέπουν την έως και κατά 10% επιδότηση του κόστη ναυπήγησης πλοίων τα οποία θα χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες και θα φέρνουν καινοτόμα δεδομένα.
Η πρόσφατη επένδυση της MIG στα ναυπηγεία Ελευσίνας και το σχέδιο δημιουργίας Ζώνης Ναυπηγικών Εργασιών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης που προωθούν ο ΟΛΘ και ο ΣΕΒΕ θα λάβουν έτσι χώρα σε ένα νέο περιβάλλον με διαφορετικά δεδομένα από όσα ίσχυαν μέχρι σήμερα. Η ναυπηγική και η ναυτιλιακή βιομηχανία της Τουρκίας αποδεικνύεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική και δεν έιναι λίγοι οι Έλληνες πλοιοκτήτες που αδυνατώντας να εξασφαλίσουν έγκαιρες (βλέπε απεργίες) και ολοκληρωμένες υπηρεσίες στην Ελλάδα προσφεύγουν στις υπηρεσίες τουρκικών ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων. Σημειώνεται ότι ήδη η γειτονική χώρα αποτελεί μεγάλη δύναμη στις διαλύσεις πλοίων ενώ έχει σημαντικό μερίδιο μεταξύ των ναυπηγείων της Ευρώπης και στην ναυπήγηση ποντοπόρων πλοίων.
Η Άγκυρα στην ναυπηγική της πολιτική θα συμπεριλάβει τώρα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή πρωθυπουργό Ali Babacan, πρόσθετα κίνητρα για την ανάπτυξη της βιομηχανίας, πέραν της κατάργησης του φόρου της τάξης του 17% που ίσχυε μέχρι τώρα.
Ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης και Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βορείου Ελλάδος υπέγραψαν τη προηγουμένη εβδομάδα μνημόνιο συνεργασίας, για τη ναυπήγηση σκαφών με προδιαγραφές υψηλής τεχνολογίας, περιορισμένης ενεργειακής κατανάλωσης και με άλλες καινοτομίες με σκοπό να επωφεληθούν από την παράταση των επιδοτήσεων για δύο ακόμα χρόνια που αποφάσισε η Ε.Ε. Η κίνηση αποσκοπεί ακόμα να πάρει δουλειές από πλοία που περνούν από το Βόρειο Αιγαίο με προορισμό τη Μαύρη Θάλασσα, για την εκτέλεση ναυπηγικών εργασιών.
Στην Αττική τα ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν ακόμα «ανοιχτή» στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο την υπόθεση των κρατικών επιδοτήσεων, η οποία τα δεσμεύει σε αμυντικά μόνον προγράμματα. Όμως η στροφή σε ενεργειακά αποτελεσματικά σχέδια πλοίων λαμβάνει σημαντική δυναμική καθώς επιβάλλονται περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων της ποντοπόρου. Έτσι, τόσο οι μετατροπές όσο και οι νέες ναυπηγήσεις μπορούν να δώσουν δουλειές στην ελληνική οικονομία και θα μπορούσαν να «αναστήσουν» την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη σε μια συνολικότερη ναυτιλιακή πολιτική προσέλκυσης της ποντοπόρου στον Πειραιά.
Η δυστοκία των ελληνικών αρχών όμως, σε ένα υφεσιακό περιβάλλον με ένα υπουργείο Ναυτιλίας διαλυμένο και μια κυβέρνηση της οποίας οι προτεραιότητες είναι άλλες, δεν επιτρέπουν αισιοδοξία για την ταχύτητα των ανακλαστικών της χώρας σε μια φάση που αναδιαμορφώνεται ο ναυπηγικός χάρτη της Μεσογείου. Αντιθέτως, η επιθετικότητα και η ταχύτητα με την οποία κινήθηκε η Τουρκία παραπέμπουν σε αυξημένο ρόλο στη νέα πραγματικότητα. Έτσι, είναι πιθανότερο να δούμε ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις να επισκευάζουν ή να μετασκευάζουν πλοία στην Τουρκία παρά στην Ελλάδα. Και αυτό όχι λόγω του κόστους, αλλά λόγω της ασυνέπειας και της αναξιοπιστίας που εξακολουθεί να χαρακτηρίζει την ελληνική ναυπηγική πραγματικότητα.
Πηγή:www.capital.gr
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/12/blog-post_7344.html#.Tubv2rIr2nA
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου