Ως γνωστόν, τα τελευταία χρόνια η αμερικανική αγορά χαρακτηρίζεται από υψηλή προσφορά και μειωμένες τιμές στο φυσικό αέριο. Κατ' επέκταση, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς σχεδιάζουν την κατασκευή 22 διαφορετικών σταθμών LNG με στόχο την εξαγωγή του αερίου αυτού σε Ευρώπη και Ασία, όπου οι τιμές είναι σημαντικά υψηλότερες.Ο Όντερωφ όμως δεν πιστεύει ότι όλα αυτά τα τερματικά θα υλοποιηθούν τελικά, παρά το πράσινο φως που έδωσε πρόσφατα η αμερικανική κυβέρνηση για την έναρξη της αδειοδοτικής τους διαδικασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε για το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, η υγροποίηση και μεταφορά του αερίου θα προσθέσει περίπου 6,30 δολάρια/ btu στην τιμή του αερίου που θα εξαχθεί στην Ευρώπη. Δεδομένης της μέσης τιμής 4,60 δολαρίων για το αμερικανικό αέριο, η τελική τιμή κοντά στα 11 δολάρια αναμένεται από τους Αμερικανούς να είναι ανταγωνιστική ως προς το ρωσικό αέριο.
Ο Όντερωφ, πάντως, επιμένει ότι το αμερικανικό LNG θα είναι ανταγωνιστικό μόνο στην Ασία, όπου οι τιμές φτάνουν ακόμα και τα 16 δολάρια/ btu.
http://energia.gr/article.asp?art_id=64779


0 Σχόλια