Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Ο Σαλί Μπερίσα, πρώην πρόεδρος της Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας, προέβη σε μια εξομολόγηση που έδωσε βάση στις φήμες που υπήρχαν μ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
Μάρκος Τρούλης* Εισαγωγή Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ταυτίσει την έννοια της ενεργειακής ασφαλείας (energy security) με τη διασφάλιση του στ...
-
Με κόκκινο σημειώνεται ο συριακός στρατός, με κίτρινο οι κουρδικές δυνάμεις και με γκρι οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους (φωτ.: Σ. Κ...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013
Ακριβώς πριν από έναν αιώνα, πραγματοποίησε κοντά στην Αγία Πετρούπολη την πρώτη πτήση του το ρωσικό αεροπλάνο «Ιλιά Μούρομετς» (S-22), το πρώτο στον κόσμο τετρακινητήριο αεροπλάνο και πρωτότυπο για πολλά άλλα τετρακινητήρια τον 20ο αιώνα.
Ο εφευρέτης που έγινε γνωστός στις ΗΠΑ
Το 1919 ο Ίγκορ Σικόρσκι μετανάστευσε στις ΗΠΑ, όπου και έγινε διάσημος ως σχεδιαστής των πασίγνωστων ελικοπτέρων «Σικόρσκι» που πετούν έως σήμερα και τα έχουν οι Ενοπλες Δυνάμεις και οι Πολιτικές Υπηρεσίες πολλών χωρών σε όλο τον κόσμο.
Αικατερίνα Τούρισεβα
Το τεράστιο για εκείνη την εποχή αεροπλάνο είχε άνοιγμα φτερών 31 μέτρα και μήκος 19 μ. Όλα τα κύρια εξαρτήματά του ήταν φτιαγμένα από ξύλο. Είχε κατασκευαστεί από το εργοστάσιο κατασκευής βαγονιών «Ρωσίας-Βαλτικής» (Russo-Balt) υπό τη διεύθυνση μιας ομάδας, της οποίας επικεφαλής ήταν ο πιλότος και σχεδιαστής Ίγκορ Σικόρσκι.
Το τεράστιο για εκείνη την εποχή αεροπλάνο είχε άνοιγμα φτερών 31 μέτρα και μήκος 19 μ. Όλα τα κύρια εξαρτήματά του ήταν φτιαγμένα από ξύλο. Είχε κατασκευαστεί από το εργοστάσιο κατασκευής βαγονιών «Ρωσίας-Βαλτικής» (Russo-Balt) υπό τη διεύθυνση μιας ομάδας, της οποίας επικεφαλής ήταν ο πιλότος και σχεδιαστής Ίγκορ Σικόρσκι.
Ο πιο έμπειρος επιστήμονας του ρωσικού Ομίλου Πολεμικής Ιστορίας, Κονσταντίν Παχαλιούκ, αναφέρει ότι η πρώτη πτήση του S-22 ήταν πειραματική, ενώ δύο ημέρες μετά, στις 12 Δεκεμβρίου, το αεροπλάνο πέταξε με φορτίο 1,1 τόνων, κάτι που αποτέλεσε σπουδαίο ρεκόρ εκείνο τον καιρό. Ακολούθησαν νέα ρεκόρ: Στις 12 Φεβρουαρίου 1914 πέταξαν με το «Ιλιά Μούρομετς» 16 άτομα και ένα σκυλί με το παρατσούκλι Σκάλικ, ενώ στις 17 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η πτήση Αγία Πετρούπολη-Κίεβο, η οποία αποτέλεσε ένα θρίαμβο. Τότε ο Ίγκορ Σικόρσκι ήταν μόλις 24 ετών, και το αεροπλάνο του στις περισσότερες πτήσεις το πιλοτάριζε ο ίδιος.
Όπως αναφέρει ο Παχαλιούκ, η επιτυχία αυτή προσέλκυσε το ενδιαφέρον του Νικολάου Β΄ και η Κρατική Δούμα έδωσε ως αμοιβή στον σχεδιαστή το πολύ μεγάλο ποσό των 75.000 ρουβλίων. Από 1913 ως το 1918 στο Russo-Balt παράγονταν διάφοροι τύποι και τροποποιήσεις του «Ιλιά Μούρομετς», το οποίο σχεδιαζόταν παράλληλα και ως βομβαρδιστικό, αλλά και ως πολιτικό αεροπλάνο. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, ο συνολικός αριθμός των αεροπλάνων που παράχθηκαν ήταν 60 με 80.
Για πρώτη φορά στην αεροπορική ιστορία ένα αεροσκάφος διέθετε, εκτός από το πιλοτήριο, ξεχωριστή άνετη καμπίνα-σαλόνι, χώρους για ύπνο, θέρμανση, ηλεκτροφωτισμό, ακόμη και μπάνιο. Αν η ιστορία είχε εξελιχθεί διαφορετικά, τα Μούρομετς θα είχαν γίνει αυτά που θα ξεκινούσαν την τακτική πολιτική αεροπορία στη Ρωσία. Ωστόσο, τη μελλοντική τύχη του προγράμματος καθόρισε η έναρξη του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου.
Πολεμικοί «σκαντζόχοιροι»
Ο Παχαλιούκ εξιστορεί ότι, ύστερα από την πτήση Αγ. Πετρούπολη-Κίεβο, ελήφθη η απόφαση τα αεροσκάφη που θα παράγονταν, να παραδίδονται στο στρατό. Τον πρώτο καιρό αυτά επιχειρούσαν ξεχωριστά το καθένα, αλλά στη συνέχεια αποφασίστηκε να ενωθούν σε μια μοίρα αεροσκαφών υπό τη διοίκηση του Μιχαήλ Σιντλόβσκι, μεγάλου βιομήχανου, στον οποίο δόθηκε αυτόματα ο τίτλος του υποστράτηγου.
Το «Μούρομετς» χρησιμοποιούταν ως βομβαρδιστικό και αναγνωριστικό. Τοποθετήθηκαν σε αυτό και φωτογραφικές συσκευές για αεροφωτογραφίσεις, καθώς και πολυβόλα για να αντιμετωπίζει τον εχθρό. Διέθετε ισχυρό αμυντικό εξοπλισμό, χωρίς ουσιαστικά «νεκρές ζώνες». Για αυτή την αμυντική του ικανότητα το αεροσκάφος έγινε γνωστό ως «σκαντζόχοιρος».
Την περίοδο από τις 30 Οκτωβρίου 1914 ως τις 23 Μαΐου 1918 αχρηστεύθηκαν είτε παροπλίστηκαν 26 αεροπλάνα του συγκεκριμένου τύπου, αλλά μόνο το ένα από αυτά είχε καταρριφθεί. Τα υπόλοιπα τέθηκαν εκτός υπηρεσίας εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων, λαθών στο χειρισμό τους, είτε λόγω ζημιών που προκλήθηκαν από τις καιρικές συνθήκες.
Η τελευταία πολεμική αποστολή του έγινε στις 21 Νοεμβρίου 1920. Μετά τον πόλεμο Σοβιετικής Ένωσης και Πολωνίας (1919-1921), μερικά «Μούρομετς» πετούσαν στο πλαίσιο των πρώτων μεταφορικών αερογραμμών, αλλά εξαιτίας της μεγάλης φθοράς και τη λήξη του χρόνου ζωής των κινητήρων, τα αεροπλάνα εξαιρέθηκαν από τις πτήσεις. Ένα από τα τελευταία αεροπλάνα, κατασκευής 1922, παραδόθηκε ως εκπαιδευτικό σε σχολή σκοποβολής και ρίψης βομβών, όπου σε διάστημα ενός χρόνου πραγματοποίησε περίπου 80 πτήσεις. Κατόπιν αυτού, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεν ξανασηκώθηκαν ποτέ πια στον αέρα.
Πηγές: ITAR-TASS, Statehistory.ru, opoccuu.com
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου