Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Ο Σαλί Μπερίσα, πρώην πρόεδρος της Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας, προέβη σε μια εξομολόγηση που έδωσε βάση στις φήμες που υπήρχαν μ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
Μάρκος Τρούλης* Εισαγωγή Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ταυτίσει την έννοια της ενεργειακής ασφαλείας (energy security) με τη διασφάλιση του στ...
-
Με κόκκινο σημειώνεται ο συριακός στρατός, με κίτρινο οι κουρδικές δυνάμεις και με γκρι οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους (φωτ.: Σ. Κ...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014
Χεκίμογλου Αχιλλέας
Οι Κινέζοι κατέθεσαν ολοκληρωμένη πρόταση για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου
Αισιοδοξία επικρατεί στο υπουργείο Υποδομών για την τύχη του πολλάκις εξαγγελθέντος, αλλά μηδέποτε πραγματοποιηθέντος εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο της Δυτικής Αττικής, λόγω της συμμετοχής πολλών εταιριών στον διαγωνισμό που «τρέχει» η ΓΑΙΑΟΣΕ για την ανάπτυξη του logistic hub του ΟΣΕ.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον μίας σειράς επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων και της κινεζικής Cosco, έχουν δημιουργήσει θετικό κλίμα στην ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία ξεκινά τις επόμενες ημέρες διαπραγματεύσεις με τους υποψήφιους επενδυτές, με στόχο την ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης για την ανάπτυξη του έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταθέσει μη δεσμευτικές προτάσεις για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου οι Goldair, Foodlink, MedLog, Eurobank Properties και Redeplan, καθώς και η Cosco, η πρόταση της οποίας, σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση της υπόθεσης, είναι η πληρέστερη, καθώς οι Κινέζοι φέρονται να εισηγούνται τόσο την ανάληψη της διαχείρισης των αποθηκών όσο και την ανάπτυξη των υποδομών logistics.
Ανάδοχος στο τέλος του 2014
Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι να κλείσει το θέμα του διαγωνισμού έως τις αρχές Οκτωβρίου, με στόχο έως το τέλος της χρονιάς να υπάρξει ανάδοχος. Ήδη, η εταιρία έχει προλάβει χρηματοοικονομικό σύμβουλο (Τράπεζα Αττικής), θα αποκτήσει νομικό σύμβουλο και συζητά την πρόσληψη και τεχνικού συμβούλου. Στελέχη της εταιρίας μιλούν για μία επένδυση της τάξης των 200 - 250 εκατ. ευρώ.
Είχε προηγηθεί η έλευση 28 εταιριών, οι οποίες είχαν χτυπήσει την πόρτα της ΓΑΙΑΟΣΕ για να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία του διαγωνισμού, όμως μόνον έξι επέλεξαν να συνεχίσουν. Σημειωτέον ότι στον προηγούμενο διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ για το Θριάσιο είχαν συμμετάσχει οι J&P Αβαξ και η Aegean Oil, το ενδιαφέρον των οποίων φαίνεται να έχει αποσυρθεί. Βέβαια, πρόκειται για αρκετά διαφορετική συγκυρία, καθώς οι όροι του πρότζεκτ έχουν αλλάξει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την επόμενη εβδομάδα ο επικεφαλής της ΓΑΙΑΟΣΕ, κ.Θανάσης Σχίζας θα ξεκινήσει διαβουλεύσεις με τους υποψήφιους επενδυτές, προκειμένου να ολοκληρωθεί το τεύχος δημοπράτησης του διαγωνισμού. Πρακτικά, η διοίκηση της εταιρίας θα επιδιώξει να «μπολιάσει» τις προτάσεις τους, με στόχο να στηθεί ένας διαγωνισμός, που θα έχει μεγαλύτερες δυνατότητες επιτυχίας.
Το σχέδιο της επένδυσης
Στο Θριάσιο υπάρχουν δύο εκτάσεις. Η πρώτη ανήκει στην ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ η δεύτερη (περί τα 2.000 στρέµµατα) στον ΟΣΕ.
Η κεντρική ιδέα του διαγωνισμού είναι η δημιουργία ενός Συγκροτήματος Εγκαταστάσεων με ανοιχτό χαρακτήρα, που εξυπηρετεί τον μέγιστο δυνατό αριθμό τελικών χρηστών, όπως μεταφορικές επιχειρήσεις, εμπορικές εταιρείες και εταιρείες logistics.
Η μέθοδος σύμπραξης μπορεί να είναι είτε η σύμβαση παραχώρησης, είτε η πώλησης μετοχών μίας εταιρείας ειδικού σκοπού είτε οι μακροχρόνιες συμβάσεις μίσθωσης.
Ειδικότερα, ο διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ έχει τρεις εναλλακτικές. Η πρώτη αφορά τη μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του συνόλου των εκτάσεων, μέσω μιας σύμβασης. Ο ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, τη μελέτη, την κατασκευή, τη συντήρηση, τη διαχείριση και την εκμετάλλευση του ευρύτερου Συγκροτήματος, έναντι χρηματικού ανταλλάγματος.
Η δεύτερη προβλέπει την παραχώρηση των δύο εκτάσεων μέσω δύο διακριτών συμβάσεων. Η πρώτη θα περιλαμβάνει το Εμπορευματικό Κέντρο με μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) για τη χρηματοδότηση και ανάπτυξη από ιδιώτη επενδυτή, ενώ η δεύτερη την παραχώρηση του Σταθμού Διαλογής για τη χρηματοδότηση και ολοκλήρωση της κατασκευής των υπολειπόμενων απαιτούμενων υποδομών, και τη λειτουργία του με εκχώρηση των εσόδων.
Η τρίτη εναλλακτική αφορά την παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των δύο εκτάσεων μέσω πολλών διακριτών συμβάσεων.
Και ενδιαφέρον της ΕΤΕπ
Σημειωτέον ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έχει δεσμεύσει πόρους για την χρηματοδότηση των κέντρων διαλογής του ΟΣΕ στο Θριάσιο, υπό την προϋπόθεση να αναπτυχθεί το τμήμα των αποθηκών από ιδιώτες επενδυτές, και ενδιαφέρεται για το έργο. Η συμβολή της Τράπεζας εντάσσεται στο «υπερδάνειο» των 2 δισ. ευρώ, που είχε λάβει η κυβέρνηση του ΠαΣοΚ το 2010, που ήταν και το δεύτερο μεγαλύτερο στην ιστορία της.
Πλέον, στο υπουργείο Υποδομών μιλούν με άλλα δεδομένα, καθώς λειτουργεί η νέα σιδηροδρομική γραμμής που συνδέει τον λιμένα του Νέου Ικονίου με το Θριάσιο, για την κατασκευή της οποίας η ΕΡΓΟΣΕ έχει δαπανήσει 110 εκατ. ευρώ.
Το Θριάσιο σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1970 από πολωνούς μηχανικούς προκειμένου να εξυπηρετήσει μια αγορά 40 εκατ. καταναλωτών - περίπου όση διεκδικείται σήμερα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους Κινέζους της Cosco στην Κεντρική Ευρώπη.
ΒΗΜΑ
Οι Κινέζοι κατέθεσαν ολοκληρωμένη πρόταση για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου
Αισιοδοξία επικρατεί στο υπουργείο Υποδομών για την τύχη του πολλάκις εξαγγελθέντος, αλλά μηδέποτε πραγματοποιηθέντος εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο της Δυτικής Αττικής, λόγω της συμμετοχής πολλών εταιριών στον διαγωνισμό που «τρέχει» η ΓΑΙΑΟΣΕ για την ανάπτυξη του logistic hub του ΟΣΕ.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον μίας σειράς επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων και της κινεζικής Cosco, έχουν δημιουργήσει θετικό κλίμα στην ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία ξεκινά τις επόμενες ημέρες διαπραγματεύσεις με τους υποψήφιους επενδυτές, με στόχο την ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης για την ανάπτυξη του έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταθέσει μη δεσμευτικές προτάσεις για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου οι Goldair, Foodlink, MedLog, Eurobank Properties και Redeplan, καθώς και η Cosco, η πρόταση της οποίας, σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση της υπόθεσης, είναι η πληρέστερη, καθώς οι Κινέζοι φέρονται να εισηγούνται τόσο την ανάληψη της διαχείρισης των αποθηκών όσο και την ανάπτυξη των υποδομών logistics.
Ανάδοχος στο τέλος του 2014
Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι να κλείσει το θέμα του διαγωνισμού έως τις αρχές Οκτωβρίου, με στόχο έως το τέλος της χρονιάς να υπάρξει ανάδοχος. Ήδη, η εταιρία έχει προλάβει χρηματοοικονομικό σύμβουλο (Τράπεζα Αττικής), θα αποκτήσει νομικό σύμβουλο και συζητά την πρόσληψη και τεχνικού συμβούλου. Στελέχη της εταιρίας μιλούν για μία επένδυση της τάξης των 200 - 250 εκατ. ευρώ.
Είχε προηγηθεί η έλευση 28 εταιριών, οι οποίες είχαν χτυπήσει την πόρτα της ΓΑΙΑΟΣΕ για να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία του διαγωνισμού, όμως μόνον έξι επέλεξαν να συνεχίσουν. Σημειωτέον ότι στον προηγούμενο διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ για το Θριάσιο είχαν συμμετάσχει οι J&P Αβαξ και η Aegean Oil, το ενδιαφέρον των οποίων φαίνεται να έχει αποσυρθεί. Βέβαια, πρόκειται για αρκετά διαφορετική συγκυρία, καθώς οι όροι του πρότζεκτ έχουν αλλάξει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την επόμενη εβδομάδα ο επικεφαλής της ΓΑΙΑΟΣΕ, κ.Θανάσης Σχίζας θα ξεκινήσει διαβουλεύσεις με τους υποψήφιους επενδυτές, προκειμένου να ολοκληρωθεί το τεύχος δημοπράτησης του διαγωνισμού. Πρακτικά, η διοίκηση της εταιρίας θα επιδιώξει να «μπολιάσει» τις προτάσεις τους, με στόχο να στηθεί ένας διαγωνισμός, που θα έχει μεγαλύτερες δυνατότητες επιτυχίας.
Το σχέδιο της επένδυσης
Στο Θριάσιο υπάρχουν δύο εκτάσεις. Η πρώτη ανήκει στην ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ η δεύτερη (περί τα 2.000 στρέµµατα) στον ΟΣΕ.
Η κεντρική ιδέα του διαγωνισμού είναι η δημιουργία ενός Συγκροτήματος Εγκαταστάσεων με ανοιχτό χαρακτήρα, που εξυπηρετεί τον μέγιστο δυνατό αριθμό τελικών χρηστών, όπως μεταφορικές επιχειρήσεις, εμπορικές εταιρείες και εταιρείες logistics.
Η μέθοδος σύμπραξης μπορεί να είναι είτε η σύμβαση παραχώρησης, είτε η πώλησης μετοχών μίας εταιρείας ειδικού σκοπού είτε οι μακροχρόνιες συμβάσεις μίσθωσης.
Ειδικότερα, ο διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ έχει τρεις εναλλακτικές. Η πρώτη αφορά τη μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του συνόλου των εκτάσεων, μέσω μιας σύμβασης. Ο ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, τη μελέτη, την κατασκευή, τη συντήρηση, τη διαχείριση και την εκμετάλλευση του ευρύτερου Συγκροτήματος, έναντι χρηματικού ανταλλάγματος.
Η δεύτερη προβλέπει την παραχώρηση των δύο εκτάσεων μέσω δύο διακριτών συμβάσεων. Η πρώτη θα περιλαμβάνει το Εμπορευματικό Κέντρο με μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) για τη χρηματοδότηση και ανάπτυξη από ιδιώτη επενδυτή, ενώ η δεύτερη την παραχώρηση του Σταθμού Διαλογής για τη χρηματοδότηση και ολοκλήρωση της κατασκευής των υπολειπόμενων απαιτούμενων υποδομών, και τη λειτουργία του με εκχώρηση των εσόδων.
Η τρίτη εναλλακτική αφορά την παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των δύο εκτάσεων μέσω πολλών διακριτών συμβάσεων.
Και ενδιαφέρον της ΕΤΕπ
Σημειωτέον ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έχει δεσμεύσει πόρους για την χρηματοδότηση των κέντρων διαλογής του ΟΣΕ στο Θριάσιο, υπό την προϋπόθεση να αναπτυχθεί το τμήμα των αποθηκών από ιδιώτες επενδυτές, και ενδιαφέρεται για το έργο. Η συμβολή της Τράπεζας εντάσσεται στο «υπερδάνειο» των 2 δισ. ευρώ, που είχε λάβει η κυβέρνηση του ΠαΣοΚ το 2010, που ήταν και το δεύτερο μεγαλύτερο στην ιστορία της.
Πλέον, στο υπουργείο Υποδομών μιλούν με άλλα δεδομένα, καθώς λειτουργεί η νέα σιδηροδρομική γραμμής που συνδέει τον λιμένα του Νέου Ικονίου με το Θριάσιο, για την κατασκευή της οποίας η ΕΡΓΟΣΕ έχει δαπανήσει 110 εκατ. ευρώ.
Το Θριάσιο σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1970 από πολωνούς μηχανικούς προκειμένου να εξυπηρετήσει μια αγορά 40 εκατ. καταναλωτών - περίπου όση διεκδικείται σήμερα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους Κινέζους της Cosco στην Κεντρική Ευρώπη.
ΒΗΜΑ
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου