Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Από το Blogger.

Αρχειοθήκη

ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014



Κείμενα-γραπτές δημιουργίες μαθητών Σχολικού Έτους 2014-2015(στο πλαίσιο καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος για τα Μουσεία στο Διαδίκτυο-Ψηφιακά Μουσεία)
(συντονίστρια-υπεύθυνη: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων)
Η παρουσία των Ελληνικών Μουσείων στο Διαδίκτυο.
·          Σημαντικά Ελληνικά μουσεία,
·          Βασικά χαρακτηριστικά των ψηφιακών μουσείων
·          Εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων στο διαδίκτυο και η σημασία τους.


Σιάγκα Βαρβάρα Χριστίνα
Γ2- 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Τα μουσεία ευημερούν στο Internet, παρουσιάζοντας τις απέραντες πηγές τους από καλλιτεχνικές και πολιτιστικές πληροφορίες, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ανταπόκριση του κοινού είναι εντυπωσιακή. Ορισμένα μουσεία απαριθμούν περισσότερες επισκέψεις στον Κυβερνοχώρο παρά στον φυσικό χώρο, με το κοινό των ψηφιακών μουσείων να υπολογίζεται σε περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως. Ο αριθμός των ιστοσελίδων των μουσείων στο Internet είναι μεγάλος και καθημερινά αυξάνεται. Ένας online κατάλογος αριθμεί πάνω από 10.000 μουσεία σε 120 χώρες, με ένα μουσείο να προστίθεται στη λίστα σχεδόν κάθε μέρα. Ωστόσο πολλά μουσεία ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της χώρας μας, έχουν μόλις αρχίσει τη διαδικασία εκκίνησης των προγραμμάτων και δραστηριοτήτων τους στο Internet.
Σημαντικά Ελληνικά Μουσεία

Υπάρχουν έξι κατηγορίες μουσείων: αρχαιολογικά και ιστορικά, εικαστικών τεχνών, επιστημών και φυσικής ιστορίας, εθνογραφικά και λαογραφικά, διατροφής, μόδας και μουσικής, και τέλος, τα μουσεία ειδικού ενδιαφέροντος όπως είναι το Σιδηροδρομικό Μουσείο Αθηνών, το Νομισματικό Μουσείο ή το Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος. Σημαντική παρουσία έχουν τα :
  • Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
  • Μουσείο Ακρόπολης
  • Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης
·         Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο
  • Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
·         Μουσείο Μπενάκη
·         Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
·         Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
  • Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
·         Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
·         Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
Βασικά Χαρακτηριστικά των Ψηφιακών Μουσείων

Οι ιστοσελίδες των Ελληνικών μουσείων προσφέρουν ορισμένες πληροφορίες σχετικά με το χρονικό και ιστορικό πλαίσιο της δημιουργίας του μουσείου, τα πρώτα εκθέματα που φιλοξένησε καθώς και την εξελικτική πορεία που ακολούθησε μέσα στο πέρασμα των χρόνων. Παρουσιάζουν την κάτοψη του κτηρίου, τα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου και τις σχετικές με αυτά πληροφορίες. Μας συνδέουν με συλλογές που φιλοξενεί (τρέχουσες, προσεχείς, προηγούμενες και περιοδεύουσες) και προσφέρουν συνδέσμους με άλλους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Επίσης μας ενημερώνουν για τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις προβολές που μπορεί να παρακολουθήσει ο επισκέπτης. Διαθέτουν, τέλος, γενικές πληροφορίες οι οποίες μας ενημερώνουν για την επικοινωνία με το μουσείο, το ωράριο λειτουργίας και τις τιμές των εισιτηρίων.

Εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων στο διαδίκτυο και η σημασία τους.

            Τα διαδικτυακά εκπαιδευτικά προγράμματα των μουσείων δημιουργούνται µε στόχο να αναπτυχθούν σχέσεις συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ του µουσείου που παρέχει αυτά τα  προγράμματα και των χρηστών του διαδικτύου. Τα προγράμματα αυτά σχετίζονται άµεσα µε το είδος του µουσείου και τις συλλογές του, πραγματοποιούνται μέσα από τον ψηφιακό χώρο του διαδικτύου και στοχεύουν στη μάθηση και διασκέδαση του χρήστη. Μπορούμε να διακρίνουμε έξι μοντέλα εκπαιδευτικών προγραμμάτων κυρίως μουσείων του εξωτερικού που κυριαρχούν στο διαδίκτυο. Αυτά είναι:
1. Δημιουργικό Παιχνίδι: Ζητείται από τον χρήστη / εκπαιδευόμενο να σχεδιάσει µια εικόνα, να γράψει µια ιστορία, και γενικά να δημιουργήσει κάτι καινούριο και πρωτότυπο χρησιμοποιώντας όσα έχει µάθει κατά τη δραστηριότητά του στο διαδίκτυο.
2. Περιήγηση: Ένας «ειδικός» αναλαμβάνει να μυήσει το χρήστη σ’ ένα θέµα που γνωρίζει καλά. Ο «οδηγός» αυτός κατευθύνει τον εκπαιδευόμενο σε δρόμους που ο ίδιος έχει επιλέξει για ένα συγκεκριμένο θέμα, έχοντας κάποιο στόχο, που συνήθως είναι η μετάδοση συγκεκριμένων γνώσεων
3. Παραπομπές: Η εξερεύνηση ενός θέματος, που ενδιαφέρει τον εκπαιδευόμενο, γίνεται µέσω λέξεων και εικόνων που προσφέρουν συγκεκριμένες πληροφορίες και ο εκπαιδευόμενος επιλέγει τους συνδέσμους εκείνους που τον ενδιαφέρουν, ώστε να βρει αυτό που θέλει να μάθει.
4. Πάζλ: Ο εκπαιδευόμενος πρέπει να σκεφτεί, να συσχετίσει τα στοιχεία, ώστε να λύσει το πάζλ ή το μυστήριο και να βρει τη σωστή απάντηση.
5. Παιχνίδι  ρόλων: Ο εκπαιδευόμενος διαλέγει τη δική του µοναδική περιπέτεια. Υποδύεται έναν χαρακτήρα, παίζει ένα ρόλο, παίρνει αποφάσεις και βλέπει άµεσα τις συνέπειες. Έχει ενεργητικό ρόλο μέσα στην ιστορία καθώς επιλέγει το δικό του δρόμο, τη δική του πορεία.
6. Προσομοίωση: Ο εκπαιδευόμενος χρησιμοποιεί ένα μοντέλο του πραγματικού κόσμου και βλέπει τι συμβαίνει, όταν αλλάζει τα δεδομένα. Οι επιλογές του είναι αυτές που καθορίζουν τα αποτελέσµατα .
            Δυστυχώς στη χώρα μας αυτός ο τομέας έχει αναπτυχθεί ελάχιστα και πολύ λίγα μουσεία προσφέρουν   κάποιους τύπους των παραπάνω μοντέλων.
            Συγκεκριμένα :
Μουσείο Ακρόπολης Εικονική περιήγηση και εξερεύνηση.
Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνη και Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Παιχνίδια γνωριμίας  με την  τέχνη.
Μουσείο Μπενάκη – Εικονική περιήγηση και ζωγραφικές δημιουργίες.
Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού Τρισδιάστατες περιηγήσεις και διαδραστικά παιχνίδια

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
·         ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ-ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ-ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Θέμα: «Οn-line μουσεία. Πρότυπα και Ερευνητικά Έργα.» ,Σαμψώνογλου Μαρία

·         Μουσεία και Ανοικτή Εκπαίδευση: Εκπαιδευτικά Προγράµµατα Μουσείων στο ∆ιαδίκτυο, Μπακογιάννη Σοφία- ∆ρ Καβακλή Ευαγγελία

·         GOOGLE

___________________________________________________

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.

Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.

Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...

0 Σχόλια:

back to top