Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
Βαλεντίνος Βασιλέσκου , Réseau International Σύμφωνα με τη συμφωνία για μια ειρηνική διευθέτηση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, δημιουργήθηκ...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Αν είναι ακριβή τα όσα δηλώνουν οι Κούρδοι της Συρίας, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή από τότε που ξεκίνησαν τα γεγονότα στη Συρ...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015
Αύγουστος: Στα 107,8 δισ. δολ. η αξία των πλοίων που ελέγχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων
Η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί τα πρωτεία παγκοσμίως - σε αξία και μέγεθος, και θα πρέπει να σημειωθεί ότι στον στόλο της περιλαμβάνονται πλοία όλων των τύπων.
Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr
lkar@naftemporiki.gr
Στα 107,8 δισ. δολ. ανέρχεται η αξία του ελληνόκτητου στόλου σύμφωνα με τη διεθνή εταιρεία εκτιμήσεων Vesselesvalue.com. Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει πρώτος στον κόσμο σε αξία, αλλά και σε μέγεθος, πολύ μπροστά από άλλες μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις του κόσμου όπως οι Ιαπωνία, Κίνα, Γερμανία και ΗΠΑ.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι φέτος τον Αύγουστο η αξία του στόλου εμφανίζεται μειωμένη σε σύγκριση με πέρυσι τον ίδιο μήνα λόγω κυρίως της περαιτέρω πτώσης της αξίας των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, τάση που παρατηρείται και στην αξία του παγκόσμιου στόλου, η οποία επίσης μειώθηκε από τα 715 δισ. δολ. στα 690,4 δισ. δολ.
Η αξία των πλοίων και του στόλου στο σύνολό του είναι ένα ευμετάβλητο μέγεθος, καθώς επηρεάζεται από μία σειρά παραγό-ντων, με σημαντικότερο το ύψος των ναύλων και συνεπώς τη ζήτηση για πλοία. Επίσης άλλοι παράγοντες είναι η ηλικία του πλοίου, το μέγεθος του κ.λ., ενώ πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και το κόστος ναυπήγησής του, με τα πιο εξειδικευμένα και φέροντα υψηλή τεχνολογία πλοία, όπως τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, να είναι τα πιο ακριβά.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί τα πρωτεία παγκοσμίως και θα πρέπει να σημειωθεί ότι στον στόλο της περιλαμβάνονται πλοία όλων των τύπων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vesselsvalue, η αξία του ελληνόκτητου στόλου, όπως προαναφέρθηκε, ανέρχεται στα 108,84 δισ. δολ. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Ιαπωνία με 89,42 δισ. δολ και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 73,94 δισ. δολ. Η Γερμανία βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 47,79 δισ. δολ και στην πέμπτη θέση η Σιγκαπούρη 39,15 δισ. δολ.
Οι δέκα μεγαλύτερες με βάση την αξία των πλοίων ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν ένα σύνολο στόλου από 579, συνολικής αξίας 29,12 δισ. δολ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Αγγελικούση έχει δύο ναυτιλιακές εταιρείες μέσα στις δέκα μεγαλύτερες. Τη Maran Gas που είναι η πρώτη σε αξία πλοίων ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία καθώς διαχειρίζεται 23 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αξίας 4,11 δισ. δολ. και τη Maran Tankers με 48 δεξαμενόπλοια αξίας 2,88 δισ. δολ. που βρίσκεται στην πέμπτη θέση της σχετικής κατάταξης.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου με ένα μικτό στόλο 87 πλοίων (δεξαμενόπλοια, bulk carriers, LNG carriers και containerships). Στην τρίτη θέση βρίσκεται η GasLog του Πήτερ Λιβανού με 19 LNG Carriers αξίας 3,34 δισ. δολ. και στην τέταρτη θέση η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου με 71 containerships αξίας 2,91 δισ. δολ.
Τη δεκάδα συμπληρώνουν η ΤΕΝ του Ομίλου Τσάκου με 63 πλοία (δεξαμενόπλοια και δύο LNG Carriers) αξίας 2,8 δισ. δολ., η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου με 54 δεξαμενόπλοια αξίας 2,75 δισ. δολ., η Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου με 59 πλοία (δεξαμενόπλοια, Bulk carriers, containerships και LNG carriers) αξίας 2,4 δισ. δολ, η Star Bulk Carriers στην οποία συμμετέχουν το Oaktree Fund και ο Πέτρος Παππάς με 95 bulk carriers αξίας 2,26 δισ. δολ. και, τέλος, η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου με 60 πλοία (δεξαμενόπλοια, bulk carriers) αξίας 2,04 δισ. δολ.
Η πρώτη πεντάδα παγκοσμίως
Οι δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου με βάση την αξία των πλοίων συγκεντρώνουν το 11,43% της συνολικής αξίας του παγκόσμιου στόλου. Στις δέκα μεγαλύτερες περιλαμβάνονται κυρίως εταιρείες διαχείρισης containerships και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), τα οποία είναι ιδιαίτερα υψηλού κόστους κατασκευής πλοία.
Πρώτη μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών έρχεται η Maersk με 262 πλοία αξίας 12,67 δισ. δολ και ακολουθεί η γιαπωνέζικη MOL με 214 πλοία αξίας 12,13 δισ. δολ. και η επίσης γιαπωνέζικη NYK με 246 πλοία αξίας 10,08 δισ. δολ. Και οι τρεις εταιρείες έχουν παρουσία σε πολλούς ναυτιλιακούς κλάδους, κυρίως όμως διαχειρίζονται containerships.
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η επίσης γιαπωνέζικη Κ-Line, η οποία ελέγχει στόλο από containerships, bulk carriers, tankers και LNG Carriers και στην πέμπτη θέση βρίσκεται η αμερικάνικη Teekay LNG Partners, μέλος του Teekay Group που δραστηριοποιείται στα LNG Carriers.
Ναυτεμπορική
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου