Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Ο Σαλί Μπερίσα, πρώην πρόεδρος της Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας, προέβη σε μια εξομολόγηση που έδωσε βάση στις φήμες που υπήρχαν μ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
Μάρκος Τρούλης* Εισαγωγή Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ταυτίσει την έννοια της ενεργειακής ασφαλείας (energy security) με τη διασφάλιση του στ...
-
Με κόκκινο σημειώνεται ο συριακός στρατός, με κίτρινο οι κουρδικές δυνάμεις και με γκρι οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους (φωτ.: Σ. Κ...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013
Η σκληρή γραμμή δοκιμάζει τις κυβερνητικές αντοχές και αποτελεί κρίσιμη πολιτική άσκηση για επόμενες απεργίες και κινητοποιήσεις
Ραβανός Αρης
Σκληρή γραμμή υιοθετεί το Μέγαρο Μαξίμου έναντι των συνδικαλιστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αγνοώντας ακόμα και τις ενστάσεις των άλλων δυο κυβερνητικών εταίρων, ΠαΣοΚ και ΔΗΜΑΡ. Η μετωπική σύγκρουση που επιλέγει η κυβέρνηση σε ένα ακόμα πεδίο που αφορά και την καθημερινότητα των πολιτών, δοκιμάζει τις αντοχές της και θα αποτελέσει και μια κρίσιμη πολιτική άσκηση και για επόμενες απεργίες και κινητοποιήσεις.
Ο Πρωθυπουργός κ. Αντ. Σαμαράς έχει δώσει εντολή να εφαρμοστεί ο νόμος και να μην υπάρξει καμία υποχώρηση, ενώ παραμένει στο τραπέζι, ως βασικό όπλο της κυβέρνησης, η επίταξη των εργαζομένων, κίνηση με την οποία φαίνεται ότι διαφωνεί και το ΠαΣοΚ και η ΔΗΜΑΡ.
Η σύγκρουση της κυβέρνησης με τους συνδικαλιστές, γυρίζει το ρολόι δυο δεκαετίες πίσω, όταν επί πρωθυπουργίας του κ. Κ. Μητσοτάκη έγινε η μεγάλη αναμέτρηση με τους συνδικαλιστές των αστικών συγκοινωνιών (ΕΑΣ), λόγω της κίνησης για ιδιωτικοποιήσεις, που είχε ως αποτέλεσμα να διαδραματισθούν στο κέντρο της Αθήνας, πρωτοφανείς σκηνές.
Υπό διαφορετικές κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες, η σημερινή σύγκρουση είναι εξίσου σκληρή. Το σκηνικό που στήνεται είναι άκρως εκρηκτικό, αφού οι συνδικαλιστές δεν υποχωρούν, διαμηνύουν πως θα απαντήσουν «με πόλεμο στον πόλεμο της κυβέρνησης», ενώ την ίδια στιγμή από το Μέγαρο Μαξίμου στέλνεται σαφές μήνυμα, ότι θα εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος, χωρίς καμία διάκριση και δεν υπάρχει περίπτωση υποχώρησης.
Εξάλλου, μια υποχώρηση της κυβέρνησης στην παρούσα στιγμή, θα σημάνει, όπως λένε ανώτερα κυβερνητικά στελέχη, στρατηγική ήττα και θα φανεί στην κοινή γνώμη, ως μια ηγεσία που αλλάζει γραμμή, στην πρώτη μεγάλη απεργία.
Από το κυβερνητικό στρατόπεδο, με την επισήμανση, ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, αφήνει ανοικτό ακόμα και το ενδεχόμενο απολύσεων, ενώ παράλληλα, εκτός από τις εκκλήσεις για να λήξει η απεργία, θα στείλει στη δικαιοσύνη όλα τα στοιχεία σχετικά με τη συμμετοχή στις απεργίες, ενώ η προϊστάμενη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, ζήτησε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.
«H κυβέρνηση δεν έχει άλλο περιθώριο από το να εφαρμόσει το νόμο» είναι το μήνυμα που στέλνει ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης και από την κυβέρνηση διευκρινίζουν ότι εάν υπολογίσει κανείς τις υπερωρίες, τα νυχτερινά και τα επιδόματα, στο Μετρό ο μέσος μισθός είναι 3083 ευρώ το μήνα, στον ΗΣΑΠ 4095 και στο τραμ 2542, μεικτά.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, που μίλησε στην τηλεόραση του Σκάι (εκπομπή Νέοι Φάκελοι), χωρίς τα δώρα, τις Κυριακές, τα νυχτερινά και τις υπερωρίες ο μέσος μισθός είναι 2.500 ευρώ στο Μετρό, 3.286 στον ΗΣΑΠ και 2.167 στο τραμ, μεικτά και συνέχισε, λέγοντας ότι ο στόχος είναι με το ενιαίο μισθολόγιο να κατέβουν μεσοσταθμικά οι μισθοί στα 1.900 ευρώ και επεσήμανε ότι η μέγιστη μείωση θα είναι 25%, ενώ στους χαμηλόμισθους δε θα υπάρξουν επιπτώσεις.
Στις επιθετικές κινήσεις της κυβέρνησης οι απεργοί απαντούν και με νέες απεργίες και ετοιμάζονται για ακόμα πιο έντονη σύγκρουση, ενώ εσχάτως έχουν ως σύμμαχο και τον πρόεδρο της ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα (έχει διαγραφεί εδώ και καιρό από τη ΝΔ) και γενικό γραμματέας της ΓΣΕΕ, κ. Ν. Κιουτσούκη που επιτέθηκε στον υπουργό Ανάπτυξης.
«Αυτοί που έχουν καταργήσει τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αυτοί που έχουν μειώσει τους μισθούς από τα 751 στα 586 ευρώ, δεν μπορούν να μιλούν για ισότητα και δικαιοσύνη, εντάσσσοντας τους εργαζομένους στο ενιαίο μισθολόγιο. Δεν είμαστε οι ιθαγενείς του ευρωπαϊκού νότου» τόνισε ο κ. Κιουτσούκης.
Η επιθετική στάση του ΠΑΣΟΚ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η στάση του ΠαΣοΚ που σε μια χρονική στιγμή που το Μέγαρο Μαξίμου επιθυμεί αρραγές μέτωπο έναντι των συνδικαλιστών, δέχεται την κριτική της Ιπποκράτους για τους χειρισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης.
«Η κατάσταση αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί με άμεσες πρωτοβουλίες και στάση ευθύνης τόσο από την Κυβέρνηση, όσο και από τους εργαζόμενους» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ που κάλεσε την κυβέρνηση, την οποία και στηρίζει (εδώ αναδεικνύεται το παράδοξο), να αποδεχθεί τις προτάσεις του.
«Έγκαιρα το ΠΑΣΟΚ είχε επισημάνει στην Κυβέρνηση το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την εφαρμογή της διάταξης του Ν4093/2012 σε κλάδους και ειδικότητες οδηγών -τεχνικών ή εξειδικευμένου προσωπικού στον ΟΑΣΑ», σημειώνει το ΠαΣοΚ και υπογραμμίζει: «Δυστυχώς οι προτάσεις μας δεν έγιναν αποδεκτές. Τις επαναφέραμε και χθες (σσ. προχθές) δια του Ευάγγελου Βενιζέλου προς τον αρμόδιο Υπουργό τον κ. Κ. Χατζηδάκη, πιστεύοντας ότι μπορούν να δώσουν μια θετική και ομαλή διέξοδο -χωρίς ακρότητες και λογικές καταστολής -στην κρίση που υπάρχει».
Διαφωνεί με την επίταξη η ΔΗΜΑΡ
Αποστάσεις από τους χειρισμούς της κυβέρνησης τηρεί και η Δημοκρατική Αριστερά που δεν συμφωνεί με τον τρόπο που κινείται το υπουργείο Ανάπτυξης έναντι των απεργών, ενώ θεωρεί ότι δεν βοηθάει κανέναν η όξυνση και είναι κάθετα αντίθετη με την προοπτική της επίταξης.
«Δεν είμαστε υπέρ της επίταξης ή ακραίων επιλογών, μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή» δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΔΗΜΑΡ, Ανδρέας Παπαδόπουλος, στο «Πρώτο Πρόγραμμα» της ΕΡΑ.
BHMA
Ραβανός Αρης
Σκληρή γραμμή υιοθετεί το Μέγαρο Μαξίμου έναντι των συνδικαλιστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αγνοώντας ακόμα και τις ενστάσεις των άλλων δυο κυβερνητικών εταίρων, ΠαΣοΚ και ΔΗΜΑΡ. Η μετωπική σύγκρουση που επιλέγει η κυβέρνηση σε ένα ακόμα πεδίο που αφορά και την καθημερινότητα των πολιτών, δοκιμάζει τις αντοχές της και θα αποτελέσει και μια κρίσιμη πολιτική άσκηση και για επόμενες απεργίες και κινητοποιήσεις.
Ο Πρωθυπουργός κ. Αντ. Σαμαράς έχει δώσει εντολή να εφαρμοστεί ο νόμος και να μην υπάρξει καμία υποχώρηση, ενώ παραμένει στο τραπέζι, ως βασικό όπλο της κυβέρνησης, η επίταξη των εργαζομένων, κίνηση με την οποία φαίνεται ότι διαφωνεί και το ΠαΣοΚ και η ΔΗΜΑΡ.
Η σύγκρουση της κυβέρνησης με τους συνδικαλιστές, γυρίζει το ρολόι δυο δεκαετίες πίσω, όταν επί πρωθυπουργίας του κ. Κ. Μητσοτάκη έγινε η μεγάλη αναμέτρηση με τους συνδικαλιστές των αστικών συγκοινωνιών (ΕΑΣ), λόγω της κίνησης για ιδιωτικοποιήσεις, που είχε ως αποτέλεσμα να διαδραματισθούν στο κέντρο της Αθήνας, πρωτοφανείς σκηνές.
Υπό διαφορετικές κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες, η σημερινή σύγκρουση είναι εξίσου σκληρή. Το σκηνικό που στήνεται είναι άκρως εκρηκτικό, αφού οι συνδικαλιστές δεν υποχωρούν, διαμηνύουν πως θα απαντήσουν «με πόλεμο στον πόλεμο της κυβέρνησης», ενώ την ίδια στιγμή από το Μέγαρο Μαξίμου στέλνεται σαφές μήνυμα, ότι θα εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος, χωρίς καμία διάκριση και δεν υπάρχει περίπτωση υποχώρησης.
Εξάλλου, μια υποχώρηση της κυβέρνησης στην παρούσα στιγμή, θα σημάνει, όπως λένε ανώτερα κυβερνητικά στελέχη, στρατηγική ήττα και θα φανεί στην κοινή γνώμη, ως μια ηγεσία που αλλάζει γραμμή, στην πρώτη μεγάλη απεργία.
Από το κυβερνητικό στρατόπεδο, με την επισήμανση, ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, αφήνει ανοικτό ακόμα και το ενδεχόμενο απολύσεων, ενώ παράλληλα, εκτός από τις εκκλήσεις για να λήξει η απεργία, θα στείλει στη δικαιοσύνη όλα τα στοιχεία σχετικά με τη συμμετοχή στις απεργίες, ενώ η προϊστάμενη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, ζήτησε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.
«H κυβέρνηση δεν έχει άλλο περιθώριο από το να εφαρμόσει το νόμο» είναι το μήνυμα που στέλνει ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης και από την κυβέρνηση διευκρινίζουν ότι εάν υπολογίσει κανείς τις υπερωρίες, τα νυχτερινά και τα επιδόματα, στο Μετρό ο μέσος μισθός είναι 3083 ευρώ το μήνα, στον ΗΣΑΠ 4095 και στο τραμ 2542, μεικτά.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, που μίλησε στην τηλεόραση του Σκάι (εκπομπή Νέοι Φάκελοι), χωρίς τα δώρα, τις Κυριακές, τα νυχτερινά και τις υπερωρίες ο μέσος μισθός είναι 2.500 ευρώ στο Μετρό, 3.286 στον ΗΣΑΠ και 2.167 στο τραμ, μεικτά και συνέχισε, λέγοντας ότι ο στόχος είναι με το ενιαίο μισθολόγιο να κατέβουν μεσοσταθμικά οι μισθοί στα 1.900 ευρώ και επεσήμανε ότι η μέγιστη μείωση θα είναι 25%, ενώ στους χαμηλόμισθους δε θα υπάρξουν επιπτώσεις.
Στις επιθετικές κινήσεις της κυβέρνησης οι απεργοί απαντούν και με νέες απεργίες και ετοιμάζονται για ακόμα πιο έντονη σύγκρουση, ενώ εσχάτως έχουν ως σύμμαχο και τον πρόεδρο της ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα (έχει διαγραφεί εδώ και καιρό από τη ΝΔ) και γενικό γραμματέας της ΓΣΕΕ, κ. Ν. Κιουτσούκη που επιτέθηκε στον υπουργό Ανάπτυξης.
«Αυτοί που έχουν καταργήσει τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αυτοί που έχουν μειώσει τους μισθούς από τα 751 στα 586 ευρώ, δεν μπορούν να μιλούν για ισότητα και δικαιοσύνη, εντάσσσοντας τους εργαζομένους στο ενιαίο μισθολόγιο. Δεν είμαστε οι ιθαγενείς του ευρωπαϊκού νότου» τόνισε ο κ. Κιουτσούκης.
Η επιθετική στάση του ΠΑΣΟΚ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η στάση του ΠαΣοΚ που σε μια χρονική στιγμή που το Μέγαρο Μαξίμου επιθυμεί αρραγές μέτωπο έναντι των συνδικαλιστών, δέχεται την κριτική της Ιπποκράτους για τους χειρισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης.
«Η κατάσταση αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί με άμεσες πρωτοβουλίες και στάση ευθύνης τόσο από την Κυβέρνηση, όσο και από τους εργαζόμενους» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ που κάλεσε την κυβέρνηση, την οποία και στηρίζει (εδώ αναδεικνύεται το παράδοξο), να αποδεχθεί τις προτάσεις του.
«Έγκαιρα το ΠΑΣΟΚ είχε επισημάνει στην Κυβέρνηση το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την εφαρμογή της διάταξης του Ν4093/2012 σε κλάδους και ειδικότητες οδηγών -τεχνικών ή εξειδικευμένου προσωπικού στον ΟΑΣΑ», σημειώνει το ΠαΣοΚ και υπογραμμίζει: «Δυστυχώς οι προτάσεις μας δεν έγιναν αποδεκτές. Τις επαναφέραμε και χθες (σσ. προχθές) δια του Ευάγγελου Βενιζέλου προς τον αρμόδιο Υπουργό τον κ. Κ. Χατζηδάκη, πιστεύοντας ότι μπορούν να δώσουν μια θετική και ομαλή διέξοδο -χωρίς ακρότητες και λογικές καταστολής -στην κρίση που υπάρχει».
Διαφωνεί με την επίταξη η ΔΗΜΑΡ
Αποστάσεις από τους χειρισμούς της κυβέρνησης τηρεί και η Δημοκρατική Αριστερά που δεν συμφωνεί με τον τρόπο που κινείται το υπουργείο Ανάπτυξης έναντι των απεργών, ενώ θεωρεί ότι δεν βοηθάει κανέναν η όξυνση και είναι κάθετα αντίθετη με την προοπτική της επίταξης.
«Δεν είμαστε υπέρ της επίταξης ή ακραίων επιλογών, μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή» δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΔΗΜΑΡ, Ανδρέας Παπαδόπουλος, στο «Πρώτο Πρόγραμμα» της ΕΡΑ.
BHMA
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου