Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
Βαλεντίνος Βασιλέσκου , Réseau International Σύμφωνα με τη συμφωνία για μια ειρηνική διευθέτηση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, δημιουργήθηκ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Αν είναι ακριβή τα όσα δηλώνουν οι Κούρδοι της Συρίας, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή από τότε που ξεκίνησαν τα γεγονότα στη Συρ...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Πέμπτη 26 Μαΐου 2011
Λιμάνια: Ενοποίηση Ραφήνας, Ελευσίνας και Λαυρίου υπό τον ΟΛΠ με στόχο την ανεύρεση στρατηγικού επενδυτή
Το ελληνικό Δημόσιο, μόλις ψηφισθεί ο νόμος στη Βουλή, θα παραχωρήσει στον ΟΛΠ [OLPr.AT] τη μία και μοναδική μετοχή των τριών υπόλοιπων λιμανιών, των Οργανισμών Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας.
Το πρώτο βήμα για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ελληνική βιομηχανία της χώρας έκανε χθες το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας. Ο ΥΘΥΝΑΛ κατέθεσε χθες στη Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης προκειμένου να προγραμματιστεί δεύτερη ανάγνωση και έγκριση από το υπουργικό Συμβούλιο, το Νομοσχέδιο του ΥΘΥΝΑΛ «Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός και Λοιπές Διατάξεις» στο οποίο ενσωματώνονται και οι διατάξεις για το «Αττικό Λιμενικό Σύστημα» με την ενοποίηση των Λιμανιών της Ραφήνας, της Ελευσίνας και του Λαυρίου υπό τον ΟΛΠ Α.Ε.
Η συγκεκριμένη διάταξη αφορά την επίσπευση των διαδικασιών σε ό,τι αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, ο οποίος είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χ.Α. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» το ελληνικό Δημόσιο, μόλις ψηφισθεί ο νόμος στη Βουλή, θα παραχωρήσει στον ΟΛΠ τη μία και μοναδική μετοχή των τριών υπολοίπων λιμανιών, των Οργανισμών Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας.
Στη συνέχεια θα γίνει η αποτίμηση της νέας αξίας του ΟΛΠ, ενώ παράλληλα ο ειδικός σύμβουλος που θα έχει προσληφθεί θα προτείνει στη κυβέρνηση τρόπους βάσει των οποίων θα γίνει η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στο οποίο το ελληνικό Δημόσιο θα έχει ποσοστό που θα ξεπερνά σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το 85%. Σε τρίτη φάση θα προχωρήσει η προσφορά των μετοχών στους επενδυτές.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι δεδομένου ότι ο μέχρι τώρα μεσομακροπρόθεσμος σχεδιασμός γινόταν αποσπασματικά και ξεχωριστά για κάθε λιμενικό οργανισμό, η ενοποίηση κάτω από ενιαίο φορέα επιβάλλει τον επαναπροσδιορισμό των στόχων μέσα σε ένα πλαίσιο οριζόντιας στρατηγικής ανάπτυξης του λιμενικού συστήματος συνολικά της Αττικής, ούτως ώστε να λειτουργεί αποτελεσματικότερα, προς όφελος των πολιτών, των μετόχων και της οικονομίας.
Πάντως σύμφωνα με εκτιμήσεις η διαδικασία δεν πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί, στην καλύτερη περίπτωση, πριν από τις αρχές του 2012.
Τα ερωτηματικά
Πάντως τα ερωτηματικά για τις προθέσεις της κυβέρνησης, σε ό,τι αφορά το ποσοστό που θα κρατήσει υπό το δημόσιο έλεγχο παραμένουν. Από το υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με την επίσημη παρουσίαση αφήνεται ανοικτό το ενδεχόμενο να πουληθεί ολόκληρη η κρατική συμμετοχή στα δύο λιμάνια, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Πηγές από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας ανέφεραν χθες στη «Ν» ότι είναι προφανές ότι το ελληνικό Δημόσιο θα κρατήσει τον έλεγχο στο Αττικό Λιμενικό Σύστημα, αφού εκτός τον άλλων ασκεί και ρόλο Λιμενικής Αρχής.
Εξήγησαν επίσης στη «Ν» ότι τα λιμάνια εκτός από την επιχειρηματική δράση που ασκούν, ασκούν και κοινωνική πολιτική, και έφεραν ως παράδειγμα τα λιμενικά τέλη για την ακτοπλοΐα. Σημειώνεται ότι ο ΥΘΥΝΑΛ στις τελευταίες δηλώσεις που έκανε για το θέμα μίλησε για είσοδο στρατηγικού επενδυτή και πώληση μεριδίων του Δημοσίου στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, για τον οποίο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα το αν θα απορροφήσει τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδος και μετά θα προχωρήσει η αποκρατικοποίηση.
Δεν αποκλείεται επίσης, και αφού εισέλθουν στα λιμάνια στρατηγικοί επενδυτές, να προχωρήσουν ακόμα πιο γρήγορα και άλλες παραχωρήσεις όπως έγινε στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά που παραχωρήθηκε στην κινεζική Cosco.
Και αυτό γιατί παράλληλα αναμένεται να προχωρήσει και το σχέδιο του fast track για μεγάλες επενδύσεις στα λιμάνια. Την ευθύνη για την άμεση προώθηση των μεγάλων λιμενικών έργων θα έχει Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Ο μόνος τομέας που θα αφορά τα λιμενικά έργα και δεν θα είναι υπό την ΕΣΑΛ θα είναι οι περιβαλλοντικές μελέτες.
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις
Πάντως και χθες συνεχίστηκαν οι αντιδράσεις σχετικά με το ενδεχόμενο πώλησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος δήλωσε: «Δεν υπάρχει περίπτωση να πωληθεί το λιμάνι του Πειραιά».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος Γιώργος Γεωργακόπουλος δήλωσε: «Θεωρούμε πως τα λιμάνια θα πρέπει να είναι κατά πλειοψηφία στη λειτουργία και εκμετάλλευσή τους από δημόσιο φορέα».
Χθες σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης αναφέρει: «Εμείς δεν θέλουμε το λιμάνι να αλλάξει ιδιοκτησιακό καθεστώς τώρα ούτε και στο μέλλον, αλλά να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο, ως εθνικός πλούτος της Χώρας και της πόλης μας».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/05/blog-post_6912.html
Το ελληνικό Δημόσιο, μόλις ψηφισθεί ο νόμος στη Βουλή, θα παραχωρήσει στον ΟΛΠ [OLPr.AT] τη μία και μοναδική μετοχή των τριών υπόλοιπων λιμανιών, των Οργανισμών Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας.
Το πρώτο βήμα για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ελληνική βιομηχανία της χώρας έκανε χθες το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας. Ο ΥΘΥΝΑΛ κατέθεσε χθες στη Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης προκειμένου να προγραμματιστεί δεύτερη ανάγνωση και έγκριση από το υπουργικό Συμβούλιο, το Νομοσχέδιο του ΥΘΥΝΑΛ «Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός και Λοιπές Διατάξεις» στο οποίο ενσωματώνονται και οι διατάξεις για το «Αττικό Λιμενικό Σύστημα» με την ενοποίηση των Λιμανιών της Ραφήνας, της Ελευσίνας και του Λαυρίου υπό τον ΟΛΠ Α.Ε.
Η συγκεκριμένη διάταξη αφορά την επίσπευση των διαδικασιών σε ό,τι αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, ο οποίος είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χ.Α. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» το ελληνικό Δημόσιο, μόλις ψηφισθεί ο νόμος στη Βουλή, θα παραχωρήσει στον ΟΛΠ τη μία και μοναδική μετοχή των τριών υπολοίπων λιμανιών, των Οργανισμών Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας.
Στη συνέχεια θα γίνει η αποτίμηση της νέας αξίας του ΟΛΠ, ενώ παράλληλα ο ειδικός σύμβουλος που θα έχει προσληφθεί θα προτείνει στη κυβέρνηση τρόπους βάσει των οποίων θα γίνει η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στο οποίο το ελληνικό Δημόσιο θα έχει ποσοστό που θα ξεπερνά σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το 85%. Σε τρίτη φάση θα προχωρήσει η προσφορά των μετοχών στους επενδυτές.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι δεδομένου ότι ο μέχρι τώρα μεσομακροπρόθεσμος σχεδιασμός γινόταν αποσπασματικά και ξεχωριστά για κάθε λιμενικό οργανισμό, η ενοποίηση κάτω από ενιαίο φορέα επιβάλλει τον επαναπροσδιορισμό των στόχων μέσα σε ένα πλαίσιο οριζόντιας στρατηγικής ανάπτυξης του λιμενικού συστήματος συνολικά της Αττικής, ούτως ώστε να λειτουργεί αποτελεσματικότερα, προς όφελος των πολιτών, των μετόχων και της οικονομίας.
Πάντως σύμφωνα με εκτιμήσεις η διαδικασία δεν πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί, στην καλύτερη περίπτωση, πριν από τις αρχές του 2012.
Τα ερωτηματικά
Πάντως τα ερωτηματικά για τις προθέσεις της κυβέρνησης, σε ό,τι αφορά το ποσοστό που θα κρατήσει υπό το δημόσιο έλεγχο παραμένουν. Από το υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με την επίσημη παρουσίαση αφήνεται ανοικτό το ενδεχόμενο να πουληθεί ολόκληρη η κρατική συμμετοχή στα δύο λιμάνια, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Πηγές από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας ανέφεραν χθες στη «Ν» ότι είναι προφανές ότι το ελληνικό Δημόσιο θα κρατήσει τον έλεγχο στο Αττικό Λιμενικό Σύστημα, αφού εκτός τον άλλων ασκεί και ρόλο Λιμενικής Αρχής.
Εξήγησαν επίσης στη «Ν» ότι τα λιμάνια εκτός από την επιχειρηματική δράση που ασκούν, ασκούν και κοινωνική πολιτική, και έφεραν ως παράδειγμα τα λιμενικά τέλη για την ακτοπλοΐα. Σημειώνεται ότι ο ΥΘΥΝΑΛ στις τελευταίες δηλώσεις που έκανε για το θέμα μίλησε για είσοδο στρατηγικού επενδυτή και πώληση μεριδίων του Δημοσίου στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, για τον οποίο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα το αν θα απορροφήσει τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδος και μετά θα προχωρήσει η αποκρατικοποίηση.
Δεν αποκλείεται επίσης, και αφού εισέλθουν στα λιμάνια στρατηγικοί επενδυτές, να προχωρήσουν ακόμα πιο γρήγορα και άλλες παραχωρήσεις όπως έγινε στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά που παραχωρήθηκε στην κινεζική Cosco.
Και αυτό γιατί παράλληλα αναμένεται να προχωρήσει και το σχέδιο του fast track για μεγάλες επενδύσεις στα λιμάνια. Την ευθύνη για την άμεση προώθηση των μεγάλων λιμενικών έργων θα έχει Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Ο μόνος τομέας που θα αφορά τα λιμενικά έργα και δεν θα είναι υπό την ΕΣΑΛ θα είναι οι περιβαλλοντικές μελέτες.
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις
Πάντως και χθες συνεχίστηκαν οι αντιδράσεις σχετικά με το ενδεχόμενο πώλησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος δήλωσε: «Δεν υπάρχει περίπτωση να πωληθεί το λιμάνι του Πειραιά».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος Γιώργος Γεωργακόπουλος δήλωσε: «Θεωρούμε πως τα λιμάνια θα πρέπει να είναι κατά πλειοψηφία στη λειτουργία και εκμετάλλευσή τους από δημόσιο φορέα».
Χθες σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης αναφέρει: «Εμείς δεν θέλουμε το λιμάνι να αλλάξει ιδιοκτησιακό καθεστώς τώρα ούτε και στο μέλλον, αλλά να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο, ως εθνικός πλούτος της Χώρας και της πόλης μας».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/05/blog-post_6912.html
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου