Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Βαλεντίνος Βασιλέσκου , Réseau International Σύμφωνα με τη συμφωνία για μια ειρηνική διευθέτηση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, δημιουργήθηκ...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Αν είναι ακριβή τα όσα δηλώνουν οι Κούρδοι της Συρίας, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή από τότε που ξεκίνησαν τα γεγονότα στη Συρ...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Πέμπτη 19 Μαΐου 2011
Θα μπορούσε να είναι ένα κακόγουστο, μακάβριο αστείο. Όμως τα «παράγωγα θανάτου» είναι απλώς τα πιο σύγχρονα χρηματιστηριακά προϊόντα που προωθούν τράπεζες και ασφαλιστικά ταμεία, προκειμένου να αποσβέσουν το «κόστος» των ασφαλειών ζωής.
Οι μεγαλύτερες αντασφαλιστικές εταιρείες αλλά και τράπεζες όπως η Goldman Sachs, η Morgan Stanley, η Deutsche Bank, και η UBS σχεδιάζουν, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, επενδυτικά προϊόντα που θα μετακυλύουν το κόστος της μακροβιότητας των ασφαλισμένων στους αγοραστές αυτών των τίτλων.
Τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν σχεδιαστεί με την τεχνογνωσία των ενυπόθηκων στεγαστικών δανείων που πυροδότησαν τη χρηματοπιστωτική κρίση των ΗΠΑ το 2007. Ο εκδότης τους (μια ασφαλιστική εταιρεία) θα τιτλοποιεί τα ασφάλιστρα ζωής των πελατών της προκειμένου να μειώσει το κόστος που προκύπτει από την καταβολή σύνταξης. Για παράδειγμα, η ολλανδική ασφαλιστική Aegon έχει υπολογίσει το κόστος της αύξησης της διάρκειας ζωής των πελατών της. Για κάθε χρόνο επιπλέον που ζουν οι συνταξιοδοτούμενοι βάσει συμβολαίων ζωής η εταιρεία καταβάλλει 4% μεγαλύτερη σύνταξη. Μάλιστα η ίδια εταιρεία ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι τα κέρδη της μειώθηκαν κατά 12% το πρώτο τρίμηνο του έτους λόγω της αύξησης του προσδόκιμου ζωής στην Ολλανδία.
Ετσι τα συνδεδεμένα με τα ασφάλιστρα ζωής προϊόντα («παράγωγα θανάτου») θα καλύπτουν τους εκδότες τους (ασφαλιστικές εταιρείες) από το κόστος που θα αναλαμβάνουν οι αγοραστές τους (τράπεζες, επενδυτικά κεφάλαια ή ιδιώτες). Πρακτικά οι αγοραστές των προϊόντων θα «ποντάρουν» στον πρώιμο θάνατο των ασφαλισμένων (πριν από την καταβολή σύνταξης) προκειμένου να αποκομίσουν το υψηλότερο δυνατό κέρδος.
Αντιστοίχως, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα βγαίνουν κερδισμένες όσο περισσότερο ζουν οι ασφαλισμένοι καθώς αυτό θα επιβαρύνει επιπλέον τους επενδυτές.
Ομως με δεδομένη τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και την αύξηση του προσδόκιμου ζωής στο δυτικό κόσμο ποιος ο λόγος να αγοράσουν τέτοια προϊόντα οι ανά τον κόσμο επενδυτές; Όπως εξηγεί ένα πρώην στέλεχος της JPMorgan, ο αμερικανός οικονομολόγοςΝτέιβιντ Μπλέικ, ο λόγος είναι ότι «οι αποδόσεις αυτών των προϊόντων δεν θα σχετίζονται με τις τάσεις της αγοράς και συνεπώς δεν θα ελέγχονται από κερδοσκοπικές κινήσεις».
Διότι όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό ο αγοραστής του «τιτλοποιημένου θανάτου» θα βγαίνει εύκολα και άκοπα κερδισμένος από ένα γεγονός τόσο απρόβλεπτο (και πιθανό) όσο ο αιφνίδιος θάνατος του ασφαλισμένου από καρδιακό επεισόδιο ή αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Τα προϊόντα αυτά αποτελούν την επιτομή του αμοραλισμού των διεθνών χρηματαγορών που επιδεικνύουν αξιοσημείωτη ευφυΐα και εφευρετικότητα στην επιδίωξη του κέρδους.
Βέβαια η πρώτη απόπειρα έκδοσης παρόμοιων επενδυτικών προϊόντων ήταν αποτυχημένη. Το 2004 η γαλλική τράπεζα BNP Paribas εξέδωσε τέτοιους τίτλους χωρίς όμως να σημειωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον. Ωστόσο τον περασμένο Δεκέμβριο, η ελβετική Swiss Reinsurance, η δεύτερη μεγαλύτερη αντασφαλιστική εταιρεία στον κόσμο, πούλησε τα κατ’ ευφημισμό αποκαλούμενα «ομόλογα
tovima.gr
http://www.dailynews24.gr/
Οι μεγαλύτερες αντασφαλιστικές εταιρείες αλλά και τράπεζες όπως η Goldman Sachs, η Morgan Stanley, η Deutsche Bank, και η UBS σχεδιάζουν, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, επενδυτικά προϊόντα που θα μετακυλύουν το κόστος της μακροβιότητας των ασφαλισμένων στους αγοραστές αυτών των τίτλων.
Τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν σχεδιαστεί με την τεχνογνωσία των ενυπόθηκων στεγαστικών δανείων που πυροδότησαν τη χρηματοπιστωτική κρίση των ΗΠΑ το 2007. Ο εκδότης τους (μια ασφαλιστική εταιρεία) θα τιτλοποιεί τα ασφάλιστρα ζωής των πελατών της προκειμένου να μειώσει το κόστος που προκύπτει από την καταβολή σύνταξης. Για παράδειγμα, η ολλανδική ασφαλιστική Aegon έχει υπολογίσει το κόστος της αύξησης της διάρκειας ζωής των πελατών της. Για κάθε χρόνο επιπλέον που ζουν οι συνταξιοδοτούμενοι βάσει συμβολαίων ζωής η εταιρεία καταβάλλει 4% μεγαλύτερη σύνταξη. Μάλιστα η ίδια εταιρεία ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι τα κέρδη της μειώθηκαν κατά 12% το πρώτο τρίμηνο του έτους λόγω της αύξησης του προσδόκιμου ζωής στην Ολλανδία.
Ετσι τα συνδεδεμένα με τα ασφάλιστρα ζωής προϊόντα («παράγωγα θανάτου») θα καλύπτουν τους εκδότες τους (ασφαλιστικές εταιρείες) από το κόστος που θα αναλαμβάνουν οι αγοραστές τους (τράπεζες, επενδυτικά κεφάλαια ή ιδιώτες). Πρακτικά οι αγοραστές των προϊόντων θα «ποντάρουν» στον πρώιμο θάνατο των ασφαλισμένων (πριν από την καταβολή σύνταξης) προκειμένου να αποκομίσουν το υψηλότερο δυνατό κέρδος.
Αντιστοίχως, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα βγαίνουν κερδισμένες όσο περισσότερο ζουν οι ασφαλισμένοι καθώς αυτό θα επιβαρύνει επιπλέον τους επενδυτές.
Ομως με δεδομένη τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και την αύξηση του προσδόκιμου ζωής στο δυτικό κόσμο ποιος ο λόγος να αγοράσουν τέτοια προϊόντα οι ανά τον κόσμο επενδυτές; Όπως εξηγεί ένα πρώην στέλεχος της JPMorgan, ο αμερικανός οικονομολόγοςΝτέιβιντ Μπλέικ, ο λόγος είναι ότι «οι αποδόσεις αυτών των προϊόντων δεν θα σχετίζονται με τις τάσεις της αγοράς και συνεπώς δεν θα ελέγχονται από κερδοσκοπικές κινήσεις».
Διότι όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό ο αγοραστής του «τιτλοποιημένου θανάτου» θα βγαίνει εύκολα και άκοπα κερδισμένος από ένα γεγονός τόσο απρόβλεπτο (και πιθανό) όσο ο αιφνίδιος θάνατος του ασφαλισμένου από καρδιακό επεισόδιο ή αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Τα προϊόντα αυτά αποτελούν την επιτομή του αμοραλισμού των διεθνών χρηματαγορών που επιδεικνύουν αξιοσημείωτη ευφυΐα και εφευρετικότητα στην επιδίωξη του κέρδους.
Βέβαια η πρώτη απόπειρα έκδοσης παρόμοιων επενδυτικών προϊόντων ήταν αποτυχημένη. Το 2004 η γαλλική τράπεζα BNP Paribas εξέδωσε τέτοιους τίτλους χωρίς όμως να σημειωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον. Ωστόσο τον περασμένο Δεκέμβριο, η ελβετική Swiss Reinsurance, η δεύτερη μεγαλύτερη αντασφαλιστική εταιρεία στον κόσμο, πούλησε τα κατ’ ευφημισμό αποκαλούμενα «ομόλογα
tovima.gr
http://www.dailynews24.gr/
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου