Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
Βαλεντίνος Βασιλέσκου , Réseau International Σύμφωνα με τη συμφωνία για μια ειρηνική διευθέτηση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, δημιουργήθηκ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Αν είναι ακριβή τα όσα δηλώνουν οι Κούρδοι της Συρίας, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή από τότε που ξεκίνησαν τα γεγονότα στη Συρ...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012
Ο υπουργός Ενέργειας της Τουρκίας ήταν εξαιρετικά απασχολημένος το Δεκέμβρη. Λίγο μετά την υπογραφή συμφωνίας με το Αζερμπαϊτζάν για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Trans-Anatolian, κόστους 5 δισ. δολαρίων, ο Τανέρ Γιλντίζ πραγματοποιούσε χειραψία με τον Ρώσο π,ρωθυπουργό Βλάντιμιρ Πούτιν σχετικά με συμφωνία η οποία επιτρέπει στη Ρωσία να κατασκευάσει το δικό της αγωγό South Stream κάτω από τη Μαύρη Θάλασσα, χρησιμοποιώντας τα χωρικά ύδατα της Τουρκίας.
Αμφότερες οι συμφωνίες οραματίζονται μεταφορά αερίου από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης στην Ευρώπη. Στη θεωρία, θα συμβάλουν στο δεδηλωμένο στόχο της Ευρώπης για ενεργειακή διαφοροποίηση και περαιτέρω ενίσχυση των γεωπολιτικών διαπιστευτηρίων της Τουρκίας.
Πράγματι, φαίνεται πως η Τουρκία βρίσκεται σε πορεία να αποτελέσει πραγματικό ενεργειακό παράγοντα στην περιοχή. Σύμφωνα με τον ερευνητή ενέργειας Ολγκού Οκουμούς της CERI Sciences Po στη Γαλλία, "οι αγωγοί αυτοί αποτελούν απτές ενδείξεις πως η Τουρκία σκοπεύει να αποτελέσει σημαντική χώρα διέλευσης".
Οι δυο συμφωνίες μπορούν να οδηγήσουν σε κατ' εκτίμηση είσοδο 70 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (bcm) στην Ευρώπη κάθε χρόνο. Ωστόσο η υπογραφή αμφότερων των συμφωνιών αμφισβητεί τη βιωσιμότητα του 'χαϊδεμένου' έργου της Ευρώπης, του Ναμπούκο. Το έργο, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα μεταφέρει αέριο από διάφορες πηγές στο κομβικό σημείο αερίου της Κεντρικής Ευρώπης στην Αυστρία.
Πολλοί αναλυτές θεωρούν το South Stream αντίπαλο του Ναμπούκο, ωστόσο σύμφωνα με τον Οκούμους, πραγματικός αντίπαλος του Ναμπούκο είναι ο αγωγός Trans-Anatolian.
"Ο αγωγός Trans-Anatolian έχει στόχο τη μεταφορά της ίδιας πηγής αερίου στην Ευρώπη με τον Ναμπούκο", εξηγεί.
Και σε αντίθεση με τον Ναμπούκο, ανέφερε ο Οκούμους στους SETimes, ο αγωγός Trans-Anatolian έχει εγγυημένη παροχή αερίου.
"Ο πιο σημαντικός συνεργάτης στον αγωγό Trans-Anatolian είναι η SOCAR [η Κρατική Επιχείρηση Πετρελαίου Αζερμπαϊτζάν], η οποία διαχειρίζεται το κοίτασμα αερίου Shah Deniz II με την BP. Με άλλα λόγια, ο αγωγός Trans-Anatolian δεν θα έχει πρόβλημα τροφοδοσίας καθώς ο κυρίαρχος πάροχος της περιοχής είναι μέτοχος".
Η νέα στάση της Τουρκίας μοιάζει εκ διαμέτρου αντίθετη με την προηγούμενη στήριξή της στο Ναμπούκο για μεταφορά αερίου από διάφορες πηγές ακριβώς στο κέντρο της Ευρώπης.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Καθηγητή Αχμέτ Εβίν, του Istanbul Policy Centre, δεν υπάρχει επιστροφή. "Από το 2002 μέχρι το 2009 η Τουρκία δεν έδειξε σημαντική στήριξη [προς το Ναμπούκο]. Η Τουρκία, ιδιαιτέρως με το νυν υπουργό Τανέρ Γιλντίζ, έχει συνειδητοποιήσει πως το Ναμπούκο αποτελεί έργο του ιδιωτικού τομέα".
Ο υπαινιγμός είναι πως εάν δεν μπορεί να κατασκευαστεί από τον ιδιωτικό τομέα, γιατί πρέπει να συμμετάσχει η Τουρκία; Σε αντίθεση με το Ναμπούκο, τα πλεονεκτήματα του αγωγού Trans-Anatolian για την Τουρκία είναι ξεκάθαρα. Από τα 16 bcm αερίου που προγραμματίζονται για τον αγωγό ετησίως, τα 6 bcm θα διατεθούν στην εγχώρια αγορά της Τουρκίας σε δυνητικά χαμηλές τιμές. Το πλεόνασμα των 10 bcm θα διανέμεται σε χώρες πέραν των συνόρων, συμπεριλαμβάνοντας πιθανότατα Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία και Αυστρία.
Όσο για τον South Stream, με πρώτη ματιά τα πλεονεκτήματα για την Τουρκία ενδέχεται να είναι λιγότερο εμφανή. Το πρόγραμμα θα μεταφέρει έως 60 bcm ρωσικου αερίου κάτω από τη Μαύρη Θάλασσα στη Βουλγαρία και κατόπιν τόσο στην Κεντρική όσο και στην Ανατολική Ευρώπη, ετησίως.
Συνεπώς, η τρέχουσα διαδρομή δεν προβλέπει αέριο για την Τουρκία. Ωστόσο, ο Γιλντίζ φέρεται να έχει δηλώσει πως η Τουρκία έλαβε εκχωρήσεις σε υπάρχουσες συμφωνίες με τη Ρωσία, ωστόσο λόγω της φύσης τους, είναι αδύνατον να αναφέρει πόσο σημαντικές είναι.
Σύμφωνα με τον Οκούμους, "επειδή η Τουρκία δεν κέρδισε τίποτα επισήμως από τον South Stream, μπορούμε να εικάσουμε πως ο υπουργός έχει τουλάχιστον διαπραγματευτεί την τιμή των υπαρχουσών συμφωνιών αγοράς ή έχει αναθεωρήσει τους όρους λήψης ή πληρωμής".
Ωστόσο ο Εβίν υποστήριξε πως παρά τις πιθανές εκχωρήσεις, η συμφωνία έχει "προφανώς υποκινηθεί πολιτικά. Σκεφτείτε τη ως ένα πακέτο συμφωνιών με τη Ρωσία".
http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/el/features/setimes/features/2012/01/11/feature-04
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2012/01/south-stream-trans-anatolian.html#.Tw6AC6WfeM9
Αμφότερες οι συμφωνίες οραματίζονται μεταφορά αερίου από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης στην Ευρώπη. Στη θεωρία, θα συμβάλουν στο δεδηλωμένο στόχο της Ευρώπης για ενεργειακή διαφοροποίηση και περαιτέρω ενίσχυση των γεωπολιτικών διαπιστευτηρίων της Τουρκίας.
Πράγματι, φαίνεται πως η Τουρκία βρίσκεται σε πορεία να αποτελέσει πραγματικό ενεργειακό παράγοντα στην περιοχή. Σύμφωνα με τον ερευνητή ενέργειας Ολγκού Οκουμούς της CERI Sciences Po στη Γαλλία, "οι αγωγοί αυτοί αποτελούν απτές ενδείξεις πως η Τουρκία σκοπεύει να αποτελέσει σημαντική χώρα διέλευσης".
Οι δυο συμφωνίες μπορούν να οδηγήσουν σε κατ' εκτίμηση είσοδο 70 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (bcm) στην Ευρώπη κάθε χρόνο. Ωστόσο η υπογραφή αμφότερων των συμφωνιών αμφισβητεί τη βιωσιμότητα του 'χαϊδεμένου' έργου της Ευρώπης, του Ναμπούκο. Το έργο, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα μεταφέρει αέριο από διάφορες πηγές στο κομβικό σημείο αερίου της Κεντρικής Ευρώπης στην Αυστρία.
Πολλοί αναλυτές θεωρούν το South Stream αντίπαλο του Ναμπούκο, ωστόσο σύμφωνα με τον Οκούμους, πραγματικός αντίπαλος του Ναμπούκο είναι ο αγωγός Trans-Anatolian.
"Ο αγωγός Trans-Anatolian έχει στόχο τη μεταφορά της ίδιας πηγής αερίου στην Ευρώπη με τον Ναμπούκο", εξηγεί.
Και σε αντίθεση με τον Ναμπούκο, ανέφερε ο Οκούμους στους SETimes, ο αγωγός Trans-Anatolian έχει εγγυημένη παροχή αερίου.
"Ο πιο σημαντικός συνεργάτης στον αγωγό Trans-Anatolian είναι η SOCAR [η Κρατική Επιχείρηση Πετρελαίου Αζερμπαϊτζάν], η οποία διαχειρίζεται το κοίτασμα αερίου Shah Deniz II με την BP. Με άλλα λόγια, ο αγωγός Trans-Anatolian δεν θα έχει πρόβλημα τροφοδοσίας καθώς ο κυρίαρχος πάροχος της περιοχής είναι μέτοχος".
Η νέα στάση της Τουρκίας μοιάζει εκ διαμέτρου αντίθετη με την προηγούμενη στήριξή της στο Ναμπούκο για μεταφορά αερίου από διάφορες πηγές ακριβώς στο κέντρο της Ευρώπης.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Καθηγητή Αχμέτ Εβίν, του Istanbul Policy Centre, δεν υπάρχει επιστροφή. "Από το 2002 μέχρι το 2009 η Τουρκία δεν έδειξε σημαντική στήριξη [προς το Ναμπούκο]. Η Τουρκία, ιδιαιτέρως με το νυν υπουργό Τανέρ Γιλντίζ, έχει συνειδητοποιήσει πως το Ναμπούκο αποτελεί έργο του ιδιωτικού τομέα".
Ο υπαινιγμός είναι πως εάν δεν μπορεί να κατασκευαστεί από τον ιδιωτικό τομέα, γιατί πρέπει να συμμετάσχει η Τουρκία; Σε αντίθεση με το Ναμπούκο, τα πλεονεκτήματα του αγωγού Trans-Anatolian για την Τουρκία είναι ξεκάθαρα. Από τα 16 bcm αερίου που προγραμματίζονται για τον αγωγό ετησίως, τα 6 bcm θα διατεθούν στην εγχώρια αγορά της Τουρκίας σε δυνητικά χαμηλές τιμές. Το πλεόνασμα των 10 bcm θα διανέμεται σε χώρες πέραν των συνόρων, συμπεριλαμβάνοντας πιθανότατα Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία και Αυστρία.
Όσο για τον South Stream, με πρώτη ματιά τα πλεονεκτήματα για την Τουρκία ενδέχεται να είναι λιγότερο εμφανή. Το πρόγραμμα θα μεταφέρει έως 60 bcm ρωσικου αερίου κάτω από τη Μαύρη Θάλασσα στη Βουλγαρία και κατόπιν τόσο στην Κεντρική όσο και στην Ανατολική Ευρώπη, ετησίως.
Συνεπώς, η τρέχουσα διαδρομή δεν προβλέπει αέριο για την Τουρκία. Ωστόσο, ο Γιλντίζ φέρεται να έχει δηλώσει πως η Τουρκία έλαβε εκχωρήσεις σε υπάρχουσες συμφωνίες με τη Ρωσία, ωστόσο λόγω της φύσης τους, είναι αδύνατον να αναφέρει πόσο σημαντικές είναι.
Σύμφωνα με τον Οκούμους, "επειδή η Τουρκία δεν κέρδισε τίποτα επισήμως από τον South Stream, μπορούμε να εικάσουμε πως ο υπουργός έχει τουλάχιστον διαπραγματευτεί την τιμή των υπαρχουσών συμφωνιών αγοράς ή έχει αναθεωρήσει τους όρους λήψης ή πληρωμής".
Ωστόσο ο Εβίν υποστήριξε πως παρά τις πιθανές εκχωρήσεις, η συμφωνία έχει "προφανώς υποκινηθεί πολιτικά. Σκεφτείτε τη ως ένα πακέτο συμφωνιών με τη Ρωσία".
http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/el/features/setimes/features/2012/01/11/feature-04
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2012/01/south-stream-trans-anatolian.html#.Tw6AC6WfeM9
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου