Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Ο Σαλί Μπερίσα, πρώην πρόεδρος της Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας, προέβη σε μια εξομολόγηση που έδωσε βάση στις φήμες που υπήρχαν μ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
Μάρκος Τρούλης* Εισαγωγή Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ταυτίσει την έννοια της ενεργειακής ασφαλείας (energy security) με τη διασφάλιση του στ...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
«Οι επιλογές τώρα είναι δύο: ή να καταθέσει η κοινοπραξία αίτημα διάλυσης της σύμβασης ή να συνεχίσει», όπως λέει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας.
Το δικαίωμα να αποχωρήσει έχει από σήμερα η κοινοπραξία που κατασκευάζει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο εργολάβος κέρδισε την πρώτη υπόθεση που είχε παραπεμφθεί σε διαιτησία και τώρα δικαιούται να εγκαταλείψει το έργο χωρίς επιπτώσεις. Εκκρεμεί να αποφανθεί το δικαστήριο αν δικαιούται τα 215 εκατ. ευρώ που ζήτησε ως αποζημίωση. Αξιοσημείωτο είναι το συνεχιζόμενο, αρνητικό ρεκόρ του Δημοσίου στις διαιτησίες σε θέματα δημοσίων έργων, καθώς δεν μετρά ούτε μία «νίκη» υπέρ του.
«Οι επιλογές τώρα είναι δύο: ή να καταθέσει η κοινοπραξία αίτημα διάλυσης της σύμβασης ή να συνεχίσει», λέει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας. «Η άποψή μου είναι ότι ο εργολάβος πρέπει να συνεχίσει να εργάζεται, ειδικά στα θέματα κατασκευής της σήραγγας και των αρχαιολογικών ανασκαφών και να αναμείνει τις αποφάσεις των διαιτητών επί των οικονομικών του αιτημάτων, ώστε να μη χαθεί χρόνος. Εάν όμως εξασκήσει το δικαίωμά του να καταθέσει αίτημα διάλυσης της σύμβασης, δεν υπάρχει περιθώριο διαπραγμάτευσης. Θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του υπολοίπου του έργου».
Η απόφαση που εκδόθηκε χθες αφορά το πρώτο από τα 59 οικονομικά αιτήματα της κοινοπραξίας σε βάρος της Αττικό Μετρό και τα οποία παραπέμφθηκαν με ειδική ρύθμιση σε διαιτησία. Πιο συγκεκριμένα, ο εργολάβος ζήτησε να ακυρωθεί η απόφαση της Αττικό Μετρό, με την οποία παρατάθηκε έως τις 25 Νοεμβρίου 2016 η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου. Επίσης ζήτησε αποζημίωση 215 εκατομμυρίων ευρώ καθώς, όπως υποστηρίζει, «οι επιπτώσεις (σ.σ.: της απόφασης της Αττικό Μετρό) συνεχίζονται ακόμα και σήμερα». Στο οικονομικό σκέλος της προσφυγής, το διαιτητικό δικαστήριο ανέβαλε την έκδοση οριστικής απόφασης.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου, η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης έπρεπε να ολοκληρωθεί έως τις 2 Οκτωβρίου 2012 ή το αργότερο στη 1.12.2014, δηλαδή χθες (οριακή προθεσμία έργου). Οπως προκύπτει από το ιστορικό της απόφασης, η κοινοπραξία ξεκίνησε από το 2010 να ζητεί την παράταση τμηματικών προθεσμιών, με πρώτη αιτία την καθυστέρηση παράδοσης του χώρου στον σταθμό Παπάφη (λόγω της προσφυγής του Παπάφειου Ιδρύματος). Ακολούθησε πλήθος αιτημάτων, μέχρι και πρόταση (αλλά όχι αίτημα) για την αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης, με ημερομηνία παράδοσης τον Απρίλιο του 2017. Η Αττικό Μετρό αρνήθηκε να χορηγήσει παρατάσεις πέραν της συμβατικής ημερομηνίας και ζητούσε από τον ανάδοχο να καταθέσει αίτημα (αντί πρότασης) για μετάθεση της ημερομηνίας παράδοσης του έργου. Τελικά όμως το 2012 αποφάσισε η ίδια την παράταση του συνολικού χρονοδιαγράμματος του έργου μέχρι το τέλος του 2016, απόφαση την οποία προσέβαλε η κοινοπραξία.
Τα επιχειρήματα της κοινοπραξίας, τα οποία δέχθηκαν οι δύο από τους τρεις διαιτητές, ήταν ότι η Αττικό Μετρό δεν είχε δικαίωμα να προχωρήσει μονομερώς σε παράταση του χρονοδιαγράμματος. Και ότι ο εργολάβος, υποβάλλοντας πρόταση (αλλά όχι αίτημα) για αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος του έργου έως το 2017 «επιχείρησε απλώς να διερευνήσει αν υπήρχε η πιθανότητα να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου».
Να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ, Impregilo, Ansaldo, Seli, Ansaldobreda) έχει κατασκευάσει το 38-39% του έργου και έχει εισπράξει 385 εκατ. ευρώ από τα 969 εκατ. ευρώ του συνολικού προϋπολογισμού του.
Καθημερινή
«Οι επιλογές τώρα είναι δύο: ή να καταθέσει η κοινοπραξία αίτημα διάλυσης της σύμβασης ή να συνεχίσει», όπως λέει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας.
Το δικαίωμα να αποχωρήσει έχει από σήμερα η κοινοπραξία που κατασκευάζει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο εργολάβος κέρδισε την πρώτη υπόθεση που είχε παραπεμφθεί σε διαιτησία και τώρα δικαιούται να εγκαταλείψει το έργο χωρίς επιπτώσεις. Εκκρεμεί να αποφανθεί το δικαστήριο αν δικαιούται τα 215 εκατ. ευρώ που ζήτησε ως αποζημίωση. Αξιοσημείωτο είναι το συνεχιζόμενο, αρνητικό ρεκόρ του Δημοσίου στις διαιτησίες σε θέματα δημοσίων έργων, καθώς δεν μετρά ούτε μία «νίκη» υπέρ του.
«Οι επιλογές τώρα είναι δύο: ή να καταθέσει η κοινοπραξία αίτημα διάλυσης της σύμβασης ή να συνεχίσει», λέει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας. «Η άποψή μου είναι ότι ο εργολάβος πρέπει να συνεχίσει να εργάζεται, ειδικά στα θέματα κατασκευής της σήραγγας και των αρχαιολογικών ανασκαφών και να αναμείνει τις αποφάσεις των διαιτητών επί των οικονομικών του αιτημάτων, ώστε να μη χαθεί χρόνος. Εάν όμως εξασκήσει το δικαίωμά του να καταθέσει αίτημα διάλυσης της σύμβασης, δεν υπάρχει περιθώριο διαπραγμάτευσης. Θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του υπολοίπου του έργου».
Η απόφαση που εκδόθηκε χθες αφορά το πρώτο από τα 59 οικονομικά αιτήματα της κοινοπραξίας σε βάρος της Αττικό Μετρό και τα οποία παραπέμφθηκαν με ειδική ρύθμιση σε διαιτησία. Πιο συγκεκριμένα, ο εργολάβος ζήτησε να ακυρωθεί η απόφαση της Αττικό Μετρό, με την οποία παρατάθηκε έως τις 25 Νοεμβρίου 2016 η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου. Επίσης ζήτησε αποζημίωση 215 εκατομμυρίων ευρώ καθώς, όπως υποστηρίζει, «οι επιπτώσεις (σ.σ.: της απόφασης της Αττικό Μετρό) συνεχίζονται ακόμα και σήμερα». Στο οικονομικό σκέλος της προσφυγής, το διαιτητικό δικαστήριο ανέβαλε την έκδοση οριστικής απόφασης.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου, η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης έπρεπε να ολοκληρωθεί έως τις 2 Οκτωβρίου 2012 ή το αργότερο στη 1.12.2014, δηλαδή χθες (οριακή προθεσμία έργου). Οπως προκύπτει από το ιστορικό της απόφασης, η κοινοπραξία ξεκίνησε από το 2010 να ζητεί την παράταση τμηματικών προθεσμιών, με πρώτη αιτία την καθυστέρηση παράδοσης του χώρου στον σταθμό Παπάφη (λόγω της προσφυγής του Παπάφειου Ιδρύματος). Ακολούθησε πλήθος αιτημάτων, μέχρι και πρόταση (αλλά όχι αίτημα) για την αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης, με ημερομηνία παράδοσης τον Απρίλιο του 2017. Η Αττικό Μετρό αρνήθηκε να χορηγήσει παρατάσεις πέραν της συμβατικής ημερομηνίας και ζητούσε από τον ανάδοχο να καταθέσει αίτημα (αντί πρότασης) για μετάθεση της ημερομηνίας παράδοσης του έργου. Τελικά όμως το 2012 αποφάσισε η ίδια την παράταση του συνολικού χρονοδιαγράμματος του έργου μέχρι το τέλος του 2016, απόφαση την οποία προσέβαλε η κοινοπραξία.
Τα επιχειρήματα της κοινοπραξίας, τα οποία δέχθηκαν οι δύο από τους τρεις διαιτητές, ήταν ότι η Αττικό Μετρό δεν είχε δικαίωμα να προχωρήσει μονομερώς σε παράταση του χρονοδιαγράμματος. Και ότι ο εργολάβος, υποβάλλοντας πρόταση (αλλά όχι αίτημα) για αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος του έργου έως το 2017 «επιχείρησε απλώς να διερευνήσει αν υπήρχε η πιθανότητα να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου».
Να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ, Impregilo, Ansaldo, Seli, Ansaldobreda) έχει κατασκευάσει το 38-39% του έργου και έχει εισπράξει 385 εκατ. ευρώ από τα 969 εκατ. ευρώ του συνολικού προϋπολογισμού του.
Καθημερινή
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου