Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Ο Σαλί Μπερίσα, πρώην πρόεδρος της Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας, προέβη σε μια εξομολόγηση που έδωσε βάση στις φήμες που υπήρχαν μ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
Μάρκος Τρούλης* Εισαγωγή Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ταυτίσει την έννοια της ενεργειακής ασφαλείας (energy security) με τη διασφάλιση του στ...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Σάββατο 23 Μαΐου 2015
Σε άρθρο μου στη «Σημερινή» της 31 Δεκ. 2014, με τίτλο «Συγκλίσεις Ντάουνερ», επεσήμανα την ανάγκη να τηρούνται οι πολίτες ενήμεροι των θέσεων που κατατίθενται στις διακοινοτικές συνομιλίες. Όλοι θα υποστούν τις συνέπειες μιας λύσης και πρέπει να είναι κοινωνοί των θεμάτων, που συζητούνται, για να διαμορφώνουν οι ίδιοι άποψη και να προετοιμάζονται για τη θέση που θα υποστηρίξουν σε ένα ενδεχόμενο δημοψήφισμα. Να μην επαναληφθεί ο αιφνιδιασμός του σχεδίου Ανάν. Κανένα θέμα των συνομιλιών δεν πρέπει να έχει διαβάθμιση ασφαλείας.
Από την εμπειρία του σχεδίου Ανάν, αλλά και από τη διαρροή στα ΜΜΕ των «Συγκλίσεων Ντάουνερ 2008-2012», προκύπτει η ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών, σε τρία, βαρύνουσας σημασίας θέματα, για τα οποία βρισκόμαστε στο σκοτάδι. Είναι (1) οι διμερείς συμφωνίες Ψευδοκράτους - Τουρκίας (2), η συμμετοχή των εποίκων στα δημοψηφίσματα και (3) η κοινή βάση των συνομιλιών.
(1) Με επιμονή της Τουρκίας, ενσωματώθηκαν στο σχέδιο Ανάν πέραν των 60 συμφωνιών, που παραβίαζαν κατάφωρα την κυριαρχία του κυπριακού κράτους, αφού:
- Το τ/κ κρατίδιο καθίστατο ουσιαστικά επαρχία της Τουρκίας. Όλες οι δραστηριότητές του, σε όλους τους τομείς, είχαν πλήρη εξάρτηση από αυτήν, όπως συμβαίνει και σήμερα στα κατεχόμενα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ενσωμάτωση τριών συμφωνιών για την έρευνα - διάσωση και ασφάλεια ακτών, με τις οποίες η Τουρκία αποκτούσε δικαίωμα να σταθμεύει αεροναυτικές δυνάμεις στην Κύπρο χωρίς την έγκριση του κυπριακού κράτους.
- Η Τουρκία μέσω του τ/κ κρατιδίου και των αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων στο επίπεδο της κεντρικής κυβέρνησης (καταστρατήγηση της αρχής της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων) θα είχε τη δυνατότητα να ελέγχει όλα τα θέματα εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής του κυπριακού κράτους. Τη δυνατότητα αυτή πέτυχε να διασφαλίσει η Τουρκία, με όσα ήδη έχουν συμφωνηθεί στις διακοινοτικές συνομιλίες και διέρρευσαν στα ΜΜΕ την 9 Ιουλίου 2014 (Λήψη αποφάσεων στην εκτελεστική εξουσία με τη σύμφωνη γνώμη τουλάχιστον 1 ή 2 μελών έκαστης πολιτείας [κράτους κατά τους Τ/κ] στο προεδρικό συμβούλιο - Μηχανισμός επίλυσης αδιεξόδων με ίσο αριθμό μελών σε περίπτωση αδιεξόδου). Γνωρίζουμε ότι η Τουρκία εμμένει στην ενσωμάτωση των διμερών συμφωνιών της με το Ψευδοκράτος, σε οποιαδήποτε μορφή λύσης του Κυπριακού. Δεν γνωρίζουμε αν αυτό το θέμα συζητείται στις συνομιλίες. Γιατί δεν ενημερώνονται οι πολίτες;
(2) Στο δημοψήφισμα για το σχέδιο Ανάν ψήφισαν και οι παράνομοι έποικοι στα κατεχόμενα. Η συμμετοχή τους αλλοίωσε την έννοια της λαϊκής κυριαρχίας και της βούλησης του κυπριακού λαού. Όχι μόνο δεν έχουν δικαίωμα να ψηφίζουν, αλλά θα πρέπει να απομακρυνθούν από το νησί. Αυτό προϋποθέτει απογραφή τους, που πρέπει να απαιτήσουμε από τα ΗΕ. Είναι μείζον θέμα, που συνδέεται με την επιστροφή των ξεριζωμένων Ελλήνων προσφύγων, και την εφαρμογή της λύσης του κυπριακού προβλήματος. Δεν γνωρίζουμε αν συζητείται το θέμα της καταγραφής. Γιατί δεν ενημερώνονται οι πολίτες;
(3) Οι κυβερνήσεις μας (κοινά ανακοινωθέντα 23.5.2009 και 11.2.2014 των κυβερνήσεων Χριστόφια - Αναστασιάδη αντίστοιχα) συμφώνησαν στη λύση «Cyprus Federation composed of two constituent states of equal status», ως κοινής βάσης των συνομιλιών. Οι Τούρκοι μεταφράζουν τα «Constituent States» ως ιδρυτικά κράτη (kurucu devletem) και εμείς ως «ομοσπονδιακές μονάδες» ή «συνιστώσες πολιτείες». Παρά τη βασική αυτή διαφορά στην ερμηνεία του όρου, που εκθεμελιώνει την έννοια της συμφωνημένης βάσης για τη λύση, οι συνομιλίες συνεχίζονται για χρόνια, με τους Τ/κ να καταθέτουν θέσεις, που υποστηρίζουν τη διάλυση της ΚΔ και τα δύο ιδρυτικά κράτη. Γιατί συντηρούμε αυτή την αυταπάτη και προχωρούμε στις λεπτομέρειες της λύσης, σε γνώση μας ότι δεν υπάρχει συμφωνημένη βάση; Γιατί δεν ενημερώνονται οι πολίτες;
Τα πιο πάνω θέματα είναι μείζονος σημασίας, αφού καταστρατηγούν την έννοια του αυτόνομου και ανεξάρτητου κράτους. Είναι επιβαλλόμενη πράξη πολιτικής ευθύνης, να ενημερώσει η Κυβέρνηση τους πολίτες, που παραμένουν στο σκοτάδι, γι' αυτά τα σοβαρά θέματα.
ΦΟΙΒΟΣ ΚΛΟΚΚΑΡΗΣ
Αντιστράτηγος ε.α.
Σημερινή
Από την εμπειρία του σχεδίου Ανάν, αλλά και από τη διαρροή στα ΜΜΕ των «Συγκλίσεων Ντάουνερ 2008-2012», προκύπτει η ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών, σε τρία, βαρύνουσας σημασίας θέματα, για τα οποία βρισκόμαστε στο σκοτάδι. Είναι (1) οι διμερείς συμφωνίες Ψευδοκράτους - Τουρκίας (2), η συμμετοχή των εποίκων στα δημοψηφίσματα και (3) η κοινή βάση των συνομιλιών.
(1) Με επιμονή της Τουρκίας, ενσωματώθηκαν στο σχέδιο Ανάν πέραν των 60 συμφωνιών, που παραβίαζαν κατάφωρα την κυριαρχία του κυπριακού κράτους, αφού:
- Το τ/κ κρατίδιο καθίστατο ουσιαστικά επαρχία της Τουρκίας. Όλες οι δραστηριότητές του, σε όλους τους τομείς, είχαν πλήρη εξάρτηση από αυτήν, όπως συμβαίνει και σήμερα στα κατεχόμενα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ενσωμάτωση τριών συμφωνιών για την έρευνα - διάσωση και ασφάλεια ακτών, με τις οποίες η Τουρκία αποκτούσε δικαίωμα να σταθμεύει αεροναυτικές δυνάμεις στην Κύπρο χωρίς την έγκριση του κυπριακού κράτους.
- Η Τουρκία μέσω του τ/κ κρατιδίου και των αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων στο επίπεδο της κεντρικής κυβέρνησης (καταστρατήγηση της αρχής της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων) θα είχε τη δυνατότητα να ελέγχει όλα τα θέματα εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής του κυπριακού κράτους. Τη δυνατότητα αυτή πέτυχε να διασφαλίσει η Τουρκία, με όσα ήδη έχουν συμφωνηθεί στις διακοινοτικές συνομιλίες και διέρρευσαν στα ΜΜΕ την 9 Ιουλίου 2014 (Λήψη αποφάσεων στην εκτελεστική εξουσία με τη σύμφωνη γνώμη τουλάχιστον 1 ή 2 μελών έκαστης πολιτείας [κράτους κατά τους Τ/κ] στο προεδρικό συμβούλιο - Μηχανισμός επίλυσης αδιεξόδων με ίσο αριθμό μελών σε περίπτωση αδιεξόδου). Γνωρίζουμε ότι η Τουρκία εμμένει στην ενσωμάτωση των διμερών συμφωνιών της με το Ψευδοκράτος, σε οποιαδήποτε μορφή λύσης του Κυπριακού. Δεν γνωρίζουμε αν αυτό το θέμα συζητείται στις συνομιλίες. Γιατί δεν ενημερώνονται οι πολίτες;
(2) Στο δημοψήφισμα για το σχέδιο Ανάν ψήφισαν και οι παράνομοι έποικοι στα κατεχόμενα. Η συμμετοχή τους αλλοίωσε την έννοια της λαϊκής κυριαρχίας και της βούλησης του κυπριακού λαού. Όχι μόνο δεν έχουν δικαίωμα να ψηφίζουν, αλλά θα πρέπει να απομακρυνθούν από το νησί. Αυτό προϋποθέτει απογραφή τους, που πρέπει να απαιτήσουμε από τα ΗΕ. Είναι μείζον θέμα, που συνδέεται με την επιστροφή των ξεριζωμένων Ελλήνων προσφύγων, και την εφαρμογή της λύσης του κυπριακού προβλήματος. Δεν γνωρίζουμε αν συζητείται το θέμα της καταγραφής. Γιατί δεν ενημερώνονται οι πολίτες;
(3) Οι κυβερνήσεις μας (κοινά ανακοινωθέντα 23.5.2009 και 11.2.2014 των κυβερνήσεων Χριστόφια - Αναστασιάδη αντίστοιχα) συμφώνησαν στη λύση «Cyprus Federation composed of two constituent states of equal status», ως κοινής βάσης των συνομιλιών. Οι Τούρκοι μεταφράζουν τα «Constituent States» ως ιδρυτικά κράτη (kurucu devletem) και εμείς ως «ομοσπονδιακές μονάδες» ή «συνιστώσες πολιτείες». Παρά τη βασική αυτή διαφορά στην ερμηνεία του όρου, που εκθεμελιώνει την έννοια της συμφωνημένης βάσης για τη λύση, οι συνομιλίες συνεχίζονται για χρόνια, με τους Τ/κ να καταθέτουν θέσεις, που υποστηρίζουν τη διάλυση της ΚΔ και τα δύο ιδρυτικά κράτη. Γιατί συντηρούμε αυτή την αυταπάτη και προχωρούμε στις λεπτομέρειες της λύσης, σε γνώση μας ότι δεν υπάρχει συμφωνημένη βάση; Γιατί δεν ενημερώνονται οι πολίτες;
Τα πιο πάνω θέματα είναι μείζονος σημασίας, αφού καταστρατηγούν την έννοια του αυτόνομου και ανεξάρτητου κράτους. Είναι επιβαλλόμενη πράξη πολιτικής ευθύνης, να ενημερώσει η Κυβέρνηση τους πολίτες, που παραμένουν στο σκοτάδι, γι' αυτά τα σοβαρά θέματα.
ΦΟΙΒΟΣ ΚΛΟΚΚΑΡΗΣ
Αντιστράτηγος ε.α.
Σημερινή
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου