Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
Βαλεντίνος Βασιλέσκου , Réseau International Σύμφωνα με τη συμφωνία για μια ειρηνική διευθέτηση του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, δημιουργήθηκ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
Αν είναι ακριβή τα όσα δηλώνουν οι Κούρδοι της Συρίας, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή από τότε που ξεκίνησαν τα γεγονότα στη Συρ...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Μετά την εκδίωξη του Νταές, η Ράκκα και η περιφέρεια της θα πρέπει να είναι μέρος του αποκεντρωμένου φορέα που ιδρύθηκε από τους Κούρδους τη...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016
Του Πέτρου Παπαπολυβίου
Την περασμένη Κυριακή, στον «Φιλελεύθερο», δημοσιεύθηκε συνέντευξη του Νιαζί Κιζιλγιουρέκ, καθηγητή του Πανεπιστημίου Κύπρου, στον Σταύρο Χριστοδούλου, με τίτλο «Πατρίδα είναι η συνείδηση, όχι οι ρίζες». Σε αυτήν, ο κ. Κιζιλγιουρέκ λέει, ανάμεσα σε άλλα, ότι «η ιστορική αφήγηση στις δύο κοινότητες τρέμει την ελάχιστη αυτοκριτική» και κορυφώνει τον λόγο του με τη ρητορική αποστροφή: «Αυτός είσαι. Δεν μπορείς να είσαι κάποιος άλλος. Δεν είσαι κυρίαρχη εθνοτική ομάδα. Ούτε στο σύνταγμα του '60 ήσουν, ούτε τώρα είσαι. Και έκανες και προσπάθεια να αλλάξεις τις συμφωνίες Ζυρίχης - Λονδίνου. Πού ήταν η ηθική τότε; Έσφαξες πεντακόσια άτομα με τις μυστικές οργανώσεις «Ακρίτας». Τα αντιμετώπισες αυτά καθόλου; Τα συζήτησες; Τα άφησες εκεί και μιλάς για ηθική.»
Ο κ. Κιζιλγιουρέκ (σύμβουλος «Γεωστρατηγικών Μελετών» του πρόεδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη), λέει, παρακάτω, ότι η «ομοσπονδία» και η «σχέση ισότητας» αποτελούν λίγο-πολύ τη νομοτελειακή λύση του Κυπριακού, ως «εξισορρόπηση» των εκατέρωθεν ιστορικών απαιτήσεων. Υποδεικνύει, ακόμη, την «έλλειψη ηθικής» που χαρακτηρίζει την πλευρά μας στο Κυπριακό. Παρότι που η ουσία του Κυπριακού δεν είναι θέμα «ηθικού πλεονεκτήματος» αλλά του διεθνούς δικαίου, όπως και η λύση του ζητήματος, αντίστοιχα, πρέπει κυρίως να στηρίζεται στις δημοκρατικές αρχές και όχι στις ρατσιστικές σοφιστείες περί «ισότητας» του 80% με το 18%, θυμίζουμε ότι τα παραπάνω απηχούν μια πάγια τουρκοκυπριακή πολιτική. Από τον Απρίλιο του 1882, η ηγεσία των Τούρκων της Κύπρου ζήτησε από τους Βρετανούς την «πολιτική ισότητα» με επιχείρημα ότι «Ουδεμία κοινότης ουδαμού γης δύναται ν’ απολαύση ασφαλείας ζωής, περιουσίας και τιμής υπό διοίκησιν Ελλήνων, όντων αλαζόνων επί τοις ενδόξοις κατορθώμασι των εαυτών προγόνων, εκτός εάν υπάρχη ίση αντιπροσώπευσις εν ταις διοικητικαίς υποθέσεσι της χώρας» Αυτό, διαχρονικά, στη διάρκεια της Αγγλοκρατίας, οδήγησε τις πολιτικές ελίτ των Τουρκοκυπρίων να βλέπουν ως αντιπάλους και εχθρούς όχι την αποικιοκρατία αλλά τους Έλληνες της Κύπρου. Σε αντίθεση με τους Έλληνες Κυπρίους που δεν είδαν ποτέ ως εχθρό τους Τουρκοκύπριους, ούτε πριν, ούτε μετά το 1960. Εξάλλου τα εκατέρωθεν πολιτικά αιτήματα ήταν απολύτως σαφή: Πολιτικό όραμα των Ελλήνων της Κύπρου ήταν η «ένωση», η ένταξη ολόκληρου του νησιού στον ευρύτερο ελληνικό κόσμο. Από την άλλη, το αίτημα που επιβλήθηκε στην τουρκοκυπριακή κοινότητα ήταν το «ταξίμ», η παρά φύσιν διχοτόμηση. Αυτό, δηλαδή, που αποδέχθηκε περιχαρής στον γνωστό μύθο ως «σολομώντεια λύση» η ψεύτρα «μάνα», όχι η φυσική μητέρα του διεκδικούμενου παιδιού. Ξεκάθαροι είναι, εξάλλου, και οι ιστορικοί ορίζοντες ή οι μύθοι της κάθε πλευράς: Οι μεν ξεκινούν την ιστορία τους στην Κύπρο από τον Τεύκρο και τον Πράξανδρο του Τρωϊκού πολέμου και οι δε από τον Λαλά Μουσταφά και το 1570-1571…
Ο κ. Κιζιλγιουρέκ διερωτάται γιατί «δεν συζητήσαμε ποτέ» για τα θύματα του 1964. Απλούστατα επειδή η κοινωνία μας δεν στηρίχτηκε ποτέ στη μισαλλοδοξία της αναπαραγωγής της εθνοτικής βίας, όπως έκανε ο Ντενκτάς και οι επίγονοί του. Παρά το πένθος, την οδύνη και την απώλεια, η Κυπριακή Δημοκρατία δεν επένδυσε ποτέ στον ανθρώπινο πόνο του πολέμου και στην προπαγάνδα του αίματος. Δεν έκτισε «μουσεία βαρβαρότητας», ούτε έβαψε ή φωταγωγεί τα βουνά της με εθνικά σύμβολα, ούτε φανατίζει τα παιδιά στα σχολεία της. Μάλιστα, οι αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν φρόντισαν ούτε για τα στοιχειώδη, την τήρηση δηλαδή ενός υποτυπώδους αρχείου με τα θύματα της εθνοτικής βίας. Με αποτέλεσμα, σήμερα, η τουρκική προπαγάνδα να αναπαράγεται, πλέον, ασυνείδητα ή ενσυνειδήτως και από πολλούς «δικούς μας»… Επιστρέφουμε, λοιπόν, με τη σειρά μας, στον κ. Κιζιλγιουρέκ, το ερώτημα: «Εσύ, πόσους έσφαξες το 1964;» Και ας μας εξηγήσει γιατί ΚΑΙ το 1964, με βάση την αναλογία του πληθυσμού, οι Έλληνες της Κύπρου είχαν πολύ περισσότερα θύματα…
Δημοσιεύθηκε στην εφημ. «Ο Φιλελεύθερος» στις 7 Φεβρουαρίου 2016
Ο Π. Παπαπολυβίου είναι αναπλ. καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου
www.papapolyviou.com
Την περασμένη Κυριακή, στον «Φιλελεύθερο», δημοσιεύθηκε συνέντευξη του Νιαζί Κιζιλγιουρέκ, καθηγητή του Πανεπιστημίου Κύπρου, στον Σταύρο Χριστοδούλου, με τίτλο «Πατρίδα είναι η συνείδηση, όχι οι ρίζες». Σε αυτήν, ο κ. Κιζιλγιουρέκ λέει, ανάμεσα σε άλλα, ότι «η ιστορική αφήγηση στις δύο κοινότητες τρέμει την ελάχιστη αυτοκριτική» και κορυφώνει τον λόγο του με τη ρητορική αποστροφή: «Αυτός είσαι. Δεν μπορείς να είσαι κάποιος άλλος. Δεν είσαι κυρίαρχη εθνοτική ομάδα. Ούτε στο σύνταγμα του '60 ήσουν, ούτε τώρα είσαι. Και έκανες και προσπάθεια να αλλάξεις τις συμφωνίες Ζυρίχης - Λονδίνου. Πού ήταν η ηθική τότε; Έσφαξες πεντακόσια άτομα με τις μυστικές οργανώσεις «Ακρίτας». Τα αντιμετώπισες αυτά καθόλου; Τα συζήτησες; Τα άφησες εκεί και μιλάς για ηθική.»
Ο κ. Κιζιλγιουρέκ διερωτάται γιατί «δεν συζητήσαμε ποτέ» για τα θύματα του 1964. Απλούστατα επειδή η κοινωνία μας δεν στηρίχτηκε ποτέ στη μισαλλοδοξία της αναπαραγωγής της εθνοτικής βίας, όπως έκανε ο Ντενκτάς και οι επίγονοί του. Παρά το πένθος, την οδύνη και την απώλεια, η Κυπριακή Δημοκρατία δεν επένδυσε ποτέ στον ανθρώπινο πόνο του πολέμου και στην προπαγάνδα του αίματος. Δεν έκτισε «μουσεία βαρβαρότητας», ούτε έβαψε ή φωταγωγεί τα βουνά της με εθνικά σύμβολα, ούτε φανατίζει τα παιδιά στα σχολεία της. Μάλιστα, οι αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν φρόντισαν ούτε για τα στοιχειώδη, την τήρηση δηλαδή ενός υποτυπώδους αρχείου με τα θύματα της εθνοτικής βίας. Με αποτέλεσμα, σήμερα, η τουρκική προπαγάνδα να αναπαράγεται, πλέον, ασυνείδητα ή ενσυνειδήτως και από πολλούς «δικούς μας»… Επιστρέφουμε, λοιπόν, με τη σειρά μας, στον κ. Κιζιλγιουρέκ, το ερώτημα: «Εσύ, πόσους έσφαξες το 1964;» Και ας μας εξηγήσει γιατί ΚΑΙ το 1964, με βάση την αναλογία του πληθυσμού, οι Έλληνες της Κύπρου είχαν πολύ περισσότερα θύματα…
Δημοσιεύθηκε στην εφημ. «Ο Φιλελεύθερος» στις 7 Φεβρουαρίου 2016
Ο Π. Παπαπολυβίου είναι αναπλ. καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου
www.papapolyviou.com
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου